Home MotoGP MotoGP: Suzuki toont BautistaÕs GSV-R livery

MotoGP: Suzuki toont BautistaÕs GSV-R livery

0

Ook in 2011 zal die ene Suzuki in het MotoGP veld dankzij de aanblijvende sponsoring van Rizla snel te herkennen zijn, toch is er hier en daar wat nuance gebracht in het design en onderhuids is er natuurlijk ook het een en ander veranderd.

De machine waarmee Alvaro Bautista het komende seizoen voor de punten zal gaan strijden is in een nieuw jasje gestoken. Door de aanblijvende sponsoring van Rizla is de Suzuki GSV-R ook dit jaar in het bekende Rizla blauw te zien, daarnaast heeft designer Troy Lee wat nuances aangebracht.<br /> <br /> Deze nieuwe versie van de Suzuki GSV-R heeft dankzij de afgelopen winter toegepaste ontwikkelingen een motorblok dat meer pkÕs levert, betere rijeigenschappen heeft en duurzamer is. De motor beschikt ook over een betere acceleratie, met name in de tragere bochten.<br /> <br /> Naast het motorblok is er ook volop gewerkt aan het rijwielgedeelte dat beter is geworden dankzij ontwikkelingen met betrekking tot de stijfheid van het frame en de swing-arm waardoor ook de gewichtsbalans is geoptimaliseerd. <br /> <br /> Het bovenstaande is gekoppeld aan de meest geavanceerde ECU software die Suzuki ooit op een Grand Prix machine heeft gebruikt. Hierdoor heeft Alvaro Bautista een nauwkeuriger tractie- en wheeliecontrole zonder verlies van controle over de machine.

<strong>Technische specificaties:</strong><br /> <blockquote><strong>Motortype:</strong> 2010 GSV-R Viertakt-watergekoelde V4<br /> <strong>Cilinderinhoud:</strong> 800cc<br /> <strong>Engine Control System:</strong> Mitsubishi ECM<br /> <strong>Max Vermogen:</strong> 225 + pk / 18.000 tpm<br /> <strong>Valve Control en Type:</strong> Pneumatische DOHC met vier kleppen<br /> <strong>Carburatie Type: </strong>brandstofinjectie<br /> <strong>Smeersysteem:</strong> Wet sump (Motul smeermiddelen)<br /> <strong>Koppeling: </strong>Droog, meervoudige platen (type koppelomvormer)<br /> <strong>Transmissie:</strong> Zes versnellingen in lage wrijving constant mesh<br /> <strong>Eindaandrijving: </strong>Ketting (RK)<br /> <strong>Frame Type:</strong> Twin Spar aluminium frame<br /> <strong>Vering – voor:</strong> Upside-down (Öhlins),<br /> <strong>Vering – achter: </strong>Link type (Öhlins)<br /> <strong>Banden:</strong> Bridgestone<br /> <strong>Wielen:</strong> Voor en achter: 429mm (16,5 inch) (Marchesini)<br /> <strong>Remsysteem – voor: </strong>Dubbele carbon disc (Brembo)<br /> <strong>Remsysteem – achter: </strong>Enkele stalen schijf (Brembo)<br /> <strong>Totale lengte: </strong>2080mm<br /> <strong>Breedte:</strong> 660 mm<br /> <strong>Totale hoogte:</strong> 1150mm<br /> <strong>Gewicht:</strong> 150 + kg<br /> <strong>Brandstoftank: </strong>21L<br /> <strong>Geschatte topsnelheid:</strong> 330+ kmh<br /> </blockquote> Klik op de foto voor meer foto’s van de Suzuki GSV-R.<br /> <br /> <iframe scrolling="no" frameborder="0" src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FMotoGP%2FMotoGP%2Fsuzuki-toont-bautistas-gsv-r-livery%2Ftabid%2F63%2FiNews_ID%2F25681%2FDefault.aspx&amp;layout=standard&amp;show_faces=true&amp;width=450&amp;action=like&amp;font&amp;colorscheme=light&amp;height=80" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>