Het Suzuki MotoGP team heeft een driedaagse test in Phillip Island afgerond, tijdens de test kwamen Randy de Puniet en Eugene Laverty in actie maar door de wisselende omstandigheden kon er niet veel gereden worden.
Ter voorbereiding op hun terugkeer in de MotoGP klasse was het Suzuki MotoGP team de afgelopen dagen actie op het Australische Phillip Island. Daar kwamen Randy de Puniet en Eugene Laverty in actie op de XR-H1 machine. Laverty kon door verplichtingen in het WK Superbike echter maar twee dagen testen.<br /> <br /> Helaas konden de mannen door de wisselende omstandigheden op het Australische circuit niet heel veel doen. Op elke dag viel er wel regen en verder had het team last van de vele ganzen die om en nabij het circuit verbleven. Zo kwam De Puniet nog ten val toen hij een op het circuit lopende gans moest ontwijken. Verder zorgde het glibberige en ook koude oppervlak ook voor een tweetal crashes in de snelle eerste bocht, een voor Laverty en een voor De Puniet.<br /> <br /> Het volledig evalueren van de diverse Bridgestone compounds, nieuwe onderdelen en afstellingen bleek dus nog niet zo makkelijk te zijn voor het duo, maar Laverty en De Puniet bleven optimistisch en op twee van de drie dagen wist De Puniet in ieder geval nog 36 ronden te rijden.
Laverty, die ter voorbereiding op de test een week eerder al even met de XR-H1 mocht rijden op het Japanse Okayama circuit, wist op de tweede dag 37 ronden te rijden voordat hij het vliegtuig naar Maleisië moest pakken voor het World Superbike.<br /> <blockquote>“Over het algemeen hebben we hier iets meer geluk gehad dan in Argentinië want we hebben hier in ieder geval nog twee uur achter elkaar kunnen testen maar het merendeel van de tijd moesten we wachten tot de baan was opgedroogd. Vanwege de lage temperaturen waren de omstandigheden op de baan niet ideaal en verder was het ook de eerste keer dat we hier met de Suzuki reden, we moesten dus het een en ander aanpassen,” vertelde <strong>De Puniet</strong>. “We hebben ook Bridgestone banden voor de volgende Grand Prix hier getest en we hebben ook gekeken naar de balans van de vering. Qua elektronica vond ik de nieuwe afstelling voor de tractiecontrole erg goed, dat was echt een stap voorwaarts.”</blockquote><br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a fb:like:layout="button_count" class="addthis_button_facebook_like"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a g:plusone:size="medium" class="addthis_button_google_plusone"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen? <strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe? u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a title="Meld je hier aan" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list- manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…