Het gat naar de fabrieks en satellietmachines moet kleiner en dus werd er weer een dag hard gewerkt op het circuit van Jerez. Van de aanwezige CRT rijders wist Randy de Puniet zijn tijd weer met 0,06s aan te scherpen en komt dus steeds wat dichterbij de MotoGP tijden.
Er werd tot nu toe met argusogen naar de CRT ‘klasse’ gekeken, vooral omdat de verschillen in rondetijd gewoon nog te groot was maar op het circuit van Jerez weet Randy de Puniet, die voornamelijk met de elektronica bezig was om de reactie op de veerweg en de grip van de achterband te verbeteren, steeds wat dichter bij respectabele tijden te komen.<br /> <br /> Op de tweede dag zat de Puniet nog iets meer dan een seconde boven zijn eigen kwalificatietijd tijdens de Grand Prix van Spanje in april vorig jaar maar op deze derde en laatste dag van de CRT test in Jerez wist de Fransman nog eens zes tienden van zijn tot nu toe snelste tijd te rijden en kwam daarbij uit op een 1’40.3. Hiermee zit de Aspar rijder nog maar 0,6s van het ronderecord af en iets meer dan anderhalve seconde van de poletijd die Casey Stoner vorig jaar wist te noteren.<br /> <br /> Het nadeel is wel dat het alleen nog de Puniet is want zijn teamgenoot Aleix Espargaro moest ondanks een aanzienlijke verbetering met een 1’41.10 wel acht tienden toegeven op de Fransman. Mattia Pasini noteerde de derde tijd van de CRT rijders, de Italiaan op de Speedmaster Aprilia was goed voor een 1’41.29.
Danilo Petrucci, die gelukkig wel weer op pad kon nadat het team de motor had weten te repareren, was vol lof over het Ioda frame en wist een 1’41.6 te noteren. James Ellison was ook nu de langzaamste van het stel maar de Brit had wel de eerste dag gemist, Ellison kwam niet verder dan een 1’42.52 waarmee hij dus wel een kleine twee seconden sneller was dan op zijn eerste dag.<br /> <br /> Ondanks de crash en daaropvolgende vlammen bij de crash van Karel Abraham op dinsdag kon Hector Barbera toch aan het werk vandaag. Het team had de machine weer gerepareerd en Barbera kon zijn rondjes rijden. De Spanjaard kwam daarbij tot een 1’40.0.<br /> <br /> De volgende keer dat de CRT teams weer aan de slag gaan is tijdens een privétest op 8 en 9 maart op het Aragon circuit. Daarvoor zullen van 28 februari tot 1 maart de ‘conventionele’ MotoGP teams weer in actie komen op het Sepang circuit in Maleisië.<br /> <strong><br /> MotoGP (CRT) test – Jerez<br /> Onofficiële tijden woensdag (opgegeven door de teams):</strong><br /> <ol> <li>Héctor Barberá, Ducati 1’40.0</li> <li>Randy De Puniet, ART 1'40.3 </li> <li>Aleix Espargaró, ART 1’41.1 </li> <li>Mattia Pasini, ART 1'41.29</li> <li>Danilo Petrucci, IODA 1'41.6 </li> <li>James Ellison, ART 1'42.526 </li> <li>Franco Battaini, Ducati, geen tijd doorgegeven</li> </ol> <iframe scrolling="no" frameborder="0" src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FMotoGP%2FMotoGP%2Fproductieve-derde-testdag-voor-crt-rijders%2Ftabid%2F63%2FiNews_ID%2F28826%2FDefault.aspx&send=false&layout=standard&width=450&show_faces=true&action=like&colorscheme=light&font&height=80" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>