In de meeste races van dit seizoen was het Andrea Dovizioso die de eer van Ducati hoog hield, in Aragon was het echter Cal Crutchlow die de Desmosedici op het podium wist te zetten, de Brit greep in de run naar de finish net naast de tweede plaats en werd derde.
Het 2014 seizoen is tot nu toe niet geweest wat Cal Crutchlow er vooraf van verwacht had. De Brit kwam in zes van de 14 races niet aan de finish, hetzij vanwege een crash, hetzij door technische problemen, en in de overige races wist hij tot in Aragon niet verder te komen dan een zesde plaats, en dat was in de eerste race van het seizoen in Qatar.<br /> <br /> In Aragon keerde het tijd voor Crutchlow, de Ducati rijder wist zich met een vijfde startplaats verrassend goed te kwalificeren om zich vervolgens vanaf het begin van de race in gevecht te zijn met Aleix Espargaro en Alvaro Bautista. In de 18e ronde wisselde de Brit van machine waarna hij op wist te klimmen naar de derde positie. Vlak voor de finish had Crutchlow de voor hem rijdende Aleix Espargaro weten te achterhalen maar hij kwam net 0,017s te kort om de tweede plaats over te kunnen nemen.<br /> <br /> Crutchlow’s teamgenoot Andrea Dovizioso reed een groot gedeelte van de race op de vierde plaats maar ging, terwijl het spetterde, in de 19e ronde onderuit.
<blockquote><strong>Cal Crutchlow</strong>: “We hebben duidelijk geluk gehad met de omstandigheden, maar het was voor iedereen hetzelfde dus dat kan me niet schelen! Ik ben zeer tevreden over het werk van de jongens, we staan er beter voor dan ooit, ook op een droge baan. Ze hebben het geweldig gedaan bij Ducati, ze hebben me nog niet opgegeven en ik heb hen ook niet opgegeven en ik denk dat dat week in, week uit wel te zien is, ook als de resultaten niet zo goed zijn. Ik had helaas een wheelie bij het uitkomen van de laatste bocht omdat ik over wat verf reed, en ik had Aleix waarschijnlijk wel kunnen pakken voor de tweede plaats als ik op tijd had kunnen schakelen.”<br /> <strong><br /> Andrea Dovizioso</strong>: “Alles ging goed toen de baan droog was en ik op de vierde plaats reed. Toen het begon te regenen begon ik in te lopen op de leiders. Helaas maakte ik een foutje in de negende bocht, het was moeilijk om te zien waar het circuit nat was en ik was de achterkant van mijn GP14 ineens kwijt na een highside. Het is jammer want ik zat dicht bij Lorenzo en aan het einde van de ronde had ik binnen willen komen om van machine te wisselen. Ik denk dat ik voor de overwinning had kunnen vechten als ik kijk naar hoe het is verlopen. Het was een situatie waarvan we hadden moeten profiteren omdat veel rijders vandaag fouten maakten. Gelukkig heb ik alleen mijn billen gekneusd en niet mijn bekken; het doet een beetje pijn maar het is niets ernstigs.”</blockquote><br /> <br /> <br /> <a href="https://test.racesport.nl/KALENDER/MotoGP/tabid/95/ModuleID/1427/ItemID/30/mctl/EventDetails/Default.aspx" target="_blank">Volledig tijdschema en uitslagen Gran Premio Movistar de Aragon </a><br /> <br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>