Met ingang van het 2016 seizoen zal Michelin de plaats van Bridgestone innemen als exclusieve bandenleverancier in de MotoGP klasse, de Franse bandenfabrikant wil zich er niet makkelijk vanaf maken en is van plan volgend jaar op alle circuits te gaan testen.
De voorbereidingen voor de terugkeer van Michelin naar de MotoGP klasse zijn al in volle gang, zo heeft Colin Edwards al in Motegi op een Yamaha met Michelin’s gereden, heeft Michele Pirro in Brno op een Ducati met Michelin’s gereden en is Shinichi Itoh begonnen met het testprogramma voor Honda. Verder is Michelin van plan om op alle circuits van de 2015 kalender te gaan testen.<br /> <br /> Een belangrijk deel van het testen betreft niet alleen de constructie en de compound van de banden maar ook hoe de motoren zullen reageren op de omschakeling van 16’5”wielen naar 17”wielen. Michelin’s technisch directeur Nicolas Goubert is van mening dat deze verandering belangrijk is om de research en ontwikkeling relevanter te maken voor gebruik op de weg.
Michelin is van plan om een reeks banden mee te nemen die op alle circuits goed bij alle motoren zullen passen, daarbij denkt Goubert aan zes verschillende voorbanden en een vergelijkbaar aantal achterbanden als Bridgestone nu mee neemt. Er zullen zeker asymmetrische achterbanden komen, maar het is nog niet zeker of Michelin ook twee verschillende compounds in voorbanden zal gaan gebruiken zoals Bridgestone dit jaar al in Phillip Island en Valencia wil doen.<br /> <br /> In het verleden wilde Michelin binnen een raceweekend nog wel eens speciale banden ontwikkelen en produceren om hun rijders meer kans te geven. Dat is iets wat in ieder geval niet meer gaat gebeuren. De bandenkeuze zal nu voor iedereen gelijk zijn.<br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…