De eerste dag van de Motul Grand Prix of Japan is voor Marc Marquez alles behalve vlekkeloos verlopen. De Repsol Honda coureur kwam in de beginfase van de eerste vrije training ten val en sloot de eerste dag op het Motegi circuit af met de zesde rondetijd, 0,799 seconde achter de snelste man van de dag Andrea Dovizioso.
De eerste dag van de Japanse Grand Prix is voor regerend MotoGP wereldkampioen Marc Marquez niet geheel zonder problemen verlopen. In een weekend waar de Spanjaard de 2014 MotoGP wereldtitel veilig kan stellen kwam Marquez in de beginfase van de eerste vrije training ten val toen bij het aanremmen van bocht vijf ineens de remmen van zijn Honda RC213V dienst weigerden. Marquez kon niets anders doen dan zijn machine plat leggen in het gravel om vervolgens de training te hervatten op zijn tweede machine. Gedurende het resterende deel van de sessie wist Marquez zich goed te herstellen om de eerste vrije training van het weekend af te sluiten met de tweede tijd achter tweevoudig MotoGP wereldkampioen Jorge Lorenzo.<br /> <br /> Vrijdagmiddag tijdens de tweede vrije training werkte Marquez vervolgens hard aan het vinden van een goede afstelling en werden diverse Bridgestone banden getest. In de negentiende en laatste ronde liet de Repsol Honda coureur zijn snelste ronde noteren door een rondetijd op de klok te zetten van 1’45.939, een tijd die na afloop van de eerste dag goed bleek voor de zesde tijd, 0,799 seconde verwijderd van de snelste tijd van de dag gereden door Ducati coureur Andrea Dovizioso.
<strong>Marc Marquez, Repsol Honda, snelste ronde 1’45.939, zesde tijd:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">"Het probleem was dat ik vanmorgen bij het opkomen van het rechte stuk een flinke wobble had waardoor de remblokken teveel los kwamen van de remschijf. Bij het aanremmen van de volgende bocht remde ik al eerder dan gebruikelijk omdat ik het probleem al zag aankomen, maar tot mijn schrik had ik helemaal geen remmen meer. Vervolgens kneep ik een aantal keren in de remmen maar toen na drie keer pompen de rem weer werkte was het te laat om nog in te kunnen sturen. Ach ja, laten we het er maar op houden dat het beter nu kan gebeuren dan in de race. Vergeleken met de andere circuits hebben we hier dus iets meer problemen, op dit moment voel ik me nog niet heel erg comfortabel maar het is nog maar vrijdag en we hebben nog een aantal trainingen te gaan om de problemen op te lossen. De verschillen zijn niet dramatisch, dus laten we maar kijken of we ons kunnen verbeteren de rest van het weekend.”</blockquote> <p><br /> </p> <p>Marquez moest tijdens de eerste dag 0,799 seconde toegeven op de snelste tijd van Dovizioso maar daar moet wel bij vermeld worden dat de Italiaan gebruik maakte van de extra zachte Bridgestone band. De Ducati coureur was hiermee dus duidelijk in het voordeel ten opzichte van de fabriekscoureurs, iets dat er voor zorgde dat hij met zijn snelste ronde maar liefst 0,0440 seconde sneller was dan Lorenzo die de tweede tijd van de dag op de klok wist te zetten.</p> <p><br /> </p> <p><a href="https://test.racesport.nl/KALENDER/MotoGP/tabid/95/ModuleID/1427/ItemID/32/mctl/EventDetails/Default.aspx">Volledig tijdschema en uitslagen Motul Grand Prix of Japan </a><br /> <br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…