Het heeft even geduurd, maar de geruchtenmolen is eindelijk flink op gang gekomen. Het leek er al aan te komen maar in Indianapolis bevestigde Colin Edwards het zelf. ÒIk zal volgend jaar niet voor Yamaha Tech-3 rijden, maar wel in de MotoGP,Ó aldus The Texas Tornado, die in Misano verder in zal gaan op zijn toekomstplannen.
Het heeft er alle schijn van dat de Amerikaan volgend jaar uit gaat komen voor een CRT-Team,. Naar alle waarschijnlijkheid heeft Forward Racing de Texaan gecontracteerd. Vooral de jarenlange ervaring van de 37-jarige zou wel eens van pas kunnen komen. Het team zou uit willen komen met een Suter/BMW welke tijdens de testdag in Brno in handen van Mika Kallio vier seconden langzamer was dan de snelste tijd, gezet door Casey Stoner op de 1000cc-Honda. Edwards denkt dat de CRT-machine nog wel eens zou kunnen verassen op bepaalde circuits. <br /> <blockquote>ÒAls je niet de beschikking hebt over fabrieksmateriaal in de MotoGP is het toch dweilen met de kraan open. Het lijkt erop dat het team alles voor elkaar heeft voor volgend seizoen en ze zijn erg gemotiveerd. Werken met Suter is ook erg interessant. Ik heb nog nooit direct met hem gewerkt, maar ik denk dat het erg leuk is om met hem te werken en nieuwe spullen te ontwikkelen. Vooral het ontwikkelen van de stijfheid en geometrie is wat ik graag doe,Ó vertelde <strong>Edwards</strong> tegen MCN. ÒEr zullen circuits zijn waar je een stuk dichterbij zal zijn op zoÕn machine. We rijden nu met een 800cc en kunnen op sommige banen niet eens alle power gebruiken.Ó</blockquote>
Opvolgers zijn er genoeg voor de Texaan en ze staan te trappelen voor de pitbox. Eugene Laverty zou over willen komen vanuit het WK Superbike, Stefan Bradl, Bradley Smith en Andrea Iannone kunnen promoveren vanuit de Moto2 en Alvaro Bautista en Randy de Puniet zouden zo van pitbox willen ruilen. <br /> <br /> Daarnaast werd er ook gesproken over de komst van Andrea Dovizioso. De Italiaan beleeft zijn beste seizoen en wil volgend jaar de beschikking hebben over fabrieksmateriaal, maar het lijkt erop dat HRC voor Marco Simoncelli kiest en niet de beschikking en het budget heeft voor vier fabrieksmachines. Hierdoor zou Dovi zomaar een verassende overstap kunnen maken naar de Yamaha en uitkomen in het Tech-3 Team. Honda LCR zou dan over moeten gaan op plan B en gaan voor de komst van John Hopkins. De Amerikaan zou graag voor Suzuki gaan rijden, maar als de Japanse constructeur geen machine voor hem heeft zou hij zomaar naar LCR kunnen gaan. Ook Stefan Bradl en zijn sponsoren lijken in beeld bij het team van Lucio Cecchinello.<br /> <br /> <br /> <iframe scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?app_id=242105465821996&href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FMotoGP%2FMotoGP%2Fhet-meest-gewilde-zitje-komt-vrij%2Ftabid%2F63%2FiNews_ID%2F27657%2FDefault.aspx&send=false&layout=standard&width=450&show_faces=true&action=like&colorscheme=light&font&height=80"></iframe>