Racesport.nl is vanaf 2001 de snelste motorsport website van Nederland met dagelijks het laatste motorsport nieuws. Met veel plezier, met veel enthousiasme, met tomeloze inzet staan een aantal vrijwilligers en vaste medewerkers zeven dagen per week, 365 dagen per jaar klaar om de Nederlandse motorsportfan op de hoogte te houden met leuke nieuwtjes en wetenswaardigheden.
Vele motorsport websites hebben we de afgelopen jaren zien komen, grote plannen, nog beter dan Racesport.nl, nog sneller dan Racesport.nl, nog uitgebreider dan Racesport.nl want het blijft moeilijk om het voor een ieder goed te doen, en ja het kan natuurlijk altijd beter. Net zoveel motorsport websites hebben we echter na een paar maanden, een half jaar of sommigen iets langer weer zien verdwijnen. Allemaal vol enthousiasme gestart maar allemaal even later keihard met de neus op de feiten gedrukt……pfff het is toch wel heel veel werk…….pfff je doet het nooit goed……pfff er is geen kwartje mee te verdienen. Het klinkt ons allemaal zo bekend in de oren, en het is meeste is nog waar ook.<br /> <br /> Tja, het blijft moeilijk en ook bij ons doet het soms pijn, soms zelfs heel veel pijn, en ook wij denken heel vaak moeten we hier wel mee doorgaan… Ruim tien jaar hebben we het inmiddels al volgehouden, opgeven staat niet in ons woordenboek maar het blijft moeilijk het een ieder naar het zin te maken.<br /> <br /> Nieuws en verslagen over de SOBW, Minibikes, OW Cup, NSF 100 Cup, Moriwaki Honda GP 250 Cup, ONK, IDM, British Superbikes, World Endurance, World Superbike, MotoGP en overige categorieën zijn er op Racesport.nl te vinden. Per jaar kan een Racesport.nl bezoeker meer dan 2000 nieuwsartikelen, de afgelopen jaren zelfs 365 dagen per jaar minimaal één artikel – geen enkele dag uitgezonderd, gratis lezen. Tja, en nog blijft het moeilijk om het een ieder naar de zin te maken en het goed te doen en te blijven doen. Natuurlijk maken wij ook fouten, in de haast om de snelste te willen blijven misschien wel eens een paar teveel, de vaste Racesport.nl medewerkers en de vele vrijwilligers zijn tenslotte ook maar gewone mensen, mensen die net als de bezoekers gek zijn van het spelletje dat motorsport heet. <br /> <br /> De afgelopen tijd hebben we een aantal experimenten uitgevoerd met een nieuwe vorm van bannering op de website. Ja het klopt, dit verdiende niet altijd de schoonheidsprijs aangezien er nog wel een aantal zaken waren die technisch niet helemaal klopten. Onze excuses hiervoor, maar zoals jullie gemerkt hebben is het de afgelopen paar dagen ook aanzienlijk minder storend en al een stuk beter geworden dan een week geleden.<br /> <br /> Natuurlijk zouden we het liefst ook zo min mogelijk commerciële uitingen op de website vertonen, en alleen maar leuke nieuwsberichten en de mooiste foto’s plaatsen. Helemaal top, maar helaas ook bij Racesport.nl kunnen we niet zonder onze commerciële partners, partners die het ons mogelijk maken om jullie dagelijks, zeven dagen per week, driehonderdvijfenzestig dagen per jaar, te laten genieten van de laatste nieuwtjes en de leukste verhalen. <br /> <br /> Het blijft moeilijk……want als we de mails eens rustig doorlezen die we de afgelopen dagen binnen hebben gekregen, mails met de meest grove verwijten, soms tot aan bedreigingen aan toe, schuttingtaal, en dit allemaal omtrent een aantal commerciële uitingen die als storend worden ervaren dan doet dit pijn, heel veel pijn. Racesport.nl is een website voor motorsportliefhebbers en gemaakt door motorsportliefhebbers, en als eindverantwoordelijke kan ik het, en zal ik het niet accepteren dat we, en met name de jongens die er heel veel vrije uurtjes insteken, zo te kak worden gezet.
<p>In één van de beschamende mails durfde iemand te roepen “ik betaal elke maand nog liever vijf euro, en ik weet zeker zo denken de meesten erover” en misschien ligt hier wel de oplossing. Wat zou het makkelijk zijn, iemand gewoon kunnen blokkeren als hij of zij haar boekje te buiten gaat. Wat zou het makkelijk worden als alle 200.000 unieke bezoekers ons maandelijks € 5,00 over zouden maken (200.000 x €5,00) en we hierdoor maandelijks € 1.000.000,00 hadden te besteden. Alle Racesport.nl redactieleden drie keer per jaar op vakantie, een auto van de zaak voor de vaste medewerkers, een riante vergoeding voor alle vrijwilligers, alle Grand Prix’s, World Superbike evenementen bezoeken, vijf medewerkers extra in dienst nemen, man man man wat zouden we het makkelijk krijgen. Niet elk weekend maar weer achter de pc, niet elke keer maar weer aan je vrouw, vriendin uit hoeven te leggen dat het toch echt nodig is om weer op kantoor te gaan zitten omdat er weer een nieuwtje is binnengekomen die wel zo belangrijk is dat deze niet kan wachten tot morgen en op de site moet.</p> <br /> Een eigen Racesport.nl Moto3 team met daarin twee Nederlandse talenten, een eigen Racesport.nl World Supersport team met twee Nederlandse talenten. Het zou bijna te mooi zijn….man, man, man wat zou de Nederlandse motorsportfan over een paar jaar weer juichen als we tijdens de Dutch TT één van deze talenten als winnaar over de eindstreep zien komen. Maar ja, wie moeten er rijden, wie zijn de talenten, wie gaat het organiseren, welke kleuren, hoe groot moet die Racesport.nl sticker erop. Ik zie de bui al hangen, tientallen mails……geen Jantje op die motor want Pietje is veel beter, waarom moet Jan de teammanager zijn want mijn buurman Klaas heeft veel meer ervaring, die gozer van Racesport.nl denk zich ook overal mee te moeten bemoeien, die gozer van Racesport.nl heeft makkelijk praten want het komt hem allemaal aanwaaien……..hou maar op mensen,…… het blijft moeilijk.<br /> <br /> <p> Laten we het maar gewoon zo houden zoals het is, af en toe onze frustraties van ons afschrijven en blijven genieten van het feit dat we elke dag weer duizenden motorsportliefhebbers een plezier doen met het brengen van het laatste motorsportnieuws, iets dat we al meer dan tien jaar vol overgave gedaan hebben, en iets dat we hopelijk nog heel lang mogen blijven doen. Maar die banners dan, ja helaas die banners zijn we nodig om ons werk te kunnen blijven doen, en om de site in de lucht te kunnen houden….ja precies….in de lucht te kunnen houden. </p> <p><br /> </p> <p>Nogmaals onze excuses voor de afgelopen week waar het niet helemaal liep zoals we zelf gehoopt hadden. Ja maar, hoor ik er nu al weer velen zeggen, ja maar als……… ja ik weet het mensen………….het blijft moeilijk……..</p> <br /> <br /> Evert Slager,<br /> <p> racesport.nl<br /> Ondernemer, journalist, verslaggever, teammanager maar vooral motorsportliefhebber.</p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <p> </p> <p> </p> <p><br /> </p> <div class="fb-comments" data-href="https://test.racesport.nl/MotoGP/MotoGP/het-blijft-moeilijk%E2%80%A6%E2%80%A6%E2%80%A6-/tabid/63/iNews_ID/33274/Default.aspx" data-width="468" data-num-posts="100"></div>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…