Aleix Espargaro heeft zich voor het seizoen 2016 behoorlijk hoge doelen gesteld. De Spaanse Suzuki rijder wil komend seizoen om de podiumposities vechten.
Aleix Espargaro windt er geen doekjes om. Hij vindt dat je als fabrieksrijder altijd voor het podium moet willen vechten en denkt dat het met de 2016 Suzuki GSX-RR ook mogelijk is. <p><br /> </p> <p>De 2016 Suzuki GSX-RR is een compleet nieuwe motor. Zowel motorblok als chassis zijn nieuw en daarnaast heeft de Suzuki in 2016 een nieuwe naadloos schakelende versnellingsbak waarmee geschakeld wordt zonder onderbreking van de trekkracht. Suzuki was in 2015 nog de enige fabrikant die met een standaard versnellingsbak onderweg was.</p> <p><br /> </p> <p>Op 1 februari zullen Aleix Espargaro en Maverick Vinales de nieuwe Suzuki op het circuit van Sepang voor het eerst de sporen geven.</p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“We moeten ons in vergelijking met vorig seizoen behoorlijk verbeteren. Ik had vorig seizoen eigenlijk al betere resultaten verwacht maar we moeten ons wel bedenken dat alles toen volkomen nieuw was. Daarnaast was het voor mij ook het eerste seizoen binnen een fabrieksteam. Het seizoen is zeker niet slecht verlopen en ik weet dat binnen Suzuki heel hard gewerkt is. Ik kan niet wachten om naar Maleisië te vliegen en de 2016 Suzuki te testen. We kunnen zeker dichter bij de top zitten dan afgelopen seizoen,” aldus Espargaro tegen MotoGP.com.</p> </blockquote>
Suzuki en Aprilia zijn in 2016 nog de enige fabrikanten die gebruik mogen maken van de zogenaamde concessies. Zij mogen komend seizoen daardoor negen in plaats van zeven motorblokken per rijder gebruiken, hebben meer testmogelijkheden en mogen gedurende het seizoen het motorblok blijven ontwikkelen. <p><br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“Het podium is voor komend seizoen het doel. Ik wil in elke race meedoen om de podiumposities zodat we onze resultaten van afgelopen seizoen duidelijk weten te verbeteren. Het podium moet ook het doel zijn van elke fabrieksrijder,” volgens Espargaro.</p> </blockquote> <p><br /> </p> <p>Of dit doel ook daadwerkelijk gehaald kan worden is op dit moment uiteraard koffiedik kijken. Het lijkt vooralsnog behoorlijk hoog gegrepen. De maand februari zal in elk geval veel meer duidelijkheid brengen over de mogelijkheden van de nieuwe Suzuki.</p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <div><br /> </div> <p><span style="line-height: 16px; font-family: arial;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?</span><strong style="font-family: arial; line-height: 16px; font-style: italic;"> </strong><em style="font-family: arial; line-height: 16px;"><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-family: arial; line-height: 16px; font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" title="Meld je hier aan" style="font-family: arial; line-height: 16px; font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…