Het afgelopen weekend werden er in Misano tijdens de GP TIM di San Marino e della Riviera di Rimini weer de nodige transfers bekend gemaakt als het gaat om het komend seizoen. Zowel in de Moto3, Moto2 als ook vanuit de MotoGP klasse was er het nodige te melden.
Vanzelfsprekend kwam vrijdag het belangrijkst nieuws van Aprilia en Gresini Racing. De Italiaanse motoren fabrikant kwam met een officieel persbericht waarin men wereldkundig maakte dat men, niet zoals gepland stond in 2016, maar al vanaf het komende seizoen als officieel fabrieksteam terugkeert in de koningsklasse en dit zal doen in nauwe samenwerking met Gresini Racing. Teameigenaar Fausto Gresini kwam met Aprilia een vierjarige deal overeen waarmee er voor de voormalig Grand Prix coureur een einde komt aan achttien jaar durende samenwerking met Honda.<br /> <br /> Na het bekendmaken van dit nieuws liet Scott Redding in niet mis verstane woorden weten dat hij de dupe werd van deze overstap en zichzelf op dit moment het lelijke eendje van het paddock voelde. De Engelsman had immers een contract voor komend seizoen op zak bij Gresini waarin zwart op wit vermeld stond dat hij komend seizoen de beschikking zou krijgen over een zo gewilde Honda RC213V machine. Lang hoefde Redding zich echter niet gepiepeld te voelen want zondagavond werd bekend dat zijn voormalige werkgever in de Moto2 klasse, het Marc VDS Racing team, de deal rond had met Honda, een nieuwe titelsponsor had gevonden en hem een contract en de zo begeerde Honda RC213V kon aanbieden.<br /> <br /> Wie er vervolgens de plaats van Redding in gaat nemen bij Gresini is nog niet duidelijk, wel werd maandag duidelijk dat Alvaro Bautista het team trouw zal blijven en mee zal verhuizen naar Aprilia. De tweede plaats binnen het team zal zo goed als zeker ingenomen worden door huidig World Superbike coureur Marco Melandri. De Italiaan was het gehele weekend in het paddock van het Misano World Circuit te vinden en het lijkt dan ook een kwestie van tijd dat Melandri naast Bautista gepresenteerd zal worden als de tweede officiële Aprilia fabriekscoureur in de koningsklasse.<br /> <br /> <p><strong>Moto2 </strong></p> <p>Ook in de middenklasse werden er de nodige nieuwtjes wereldkundig gemaakt. Zo zullen het Zwitsere Interwetten Paddock Team en het Technomag-CarXpert-Team de krachten gaan bundelen waardoor Dominiqe Aegerter en Thomas Lüthi samen een team gaan vormen. Het team zal echter wel deels nog zelfstandig opereren in het paddock en naast Lüthi en Aegerter zal ook landgenoot Robin Mulhauser deel uit maken van het team. Alledrie coureurs zullen wel afscheid nemen van hun huidige Suter frame en in 2015 overstappen op Kalex. Voor de vierde Zwitser, Randy Krummenacher, lijkt vooralsnog geen plaats binnen het team, hij zal dan ook zo goed als zeker komend seizoen opnieuw uit gaan komen voor het Team IodaRacing. </p> <p> Alsof vier Zwitser in de Moto2 klasse nog niet voldoende is heeft ook Jesko Raffin, dit seizoen zeer succesvol actief in de Moto2 klasse van het CEV Repsol, afgelopen weekend een overeenkomst weten te bereiken om het komende seizoen actief te zijn in de middenklasse van het MotoGP wereldkampioenschap. Raffin tekende zaterdag een overeenkomst met het Spaanse SAG Team.<br /> <br /> Na het aantrekken van Alex Marquez als tweede coureur naast Esteve Rabat is er komend seizoen binnen het Marc VDS Racing Team geen plaats meer voor Mika Kallio. De Fin die de afgelopen tijd ook veelvuldig in verband werd gebracht met een hernieuwde overstap naar de MotoGP klasse lijkt echter eieren voor zijn geld te kiezen, niet langer te wachten op een eventueel concreet aanbod van Pramac Racing of Team Aspar maar en actief te blijven in de Moto2 klasse waarbij momenteel een verbeten strijd uitvecht voor de titel met Marc VDS Racing teamgenoot Rabat. Officieel is het nog niet bevestigd maar het lijkt zo goed als zeker dat Kallio deze week ingaat op een aanbod van het Italtrans Racing Team om de plaats in te nemen van Julian Simon en de nieuwe teamgenoot te worden van Franco Morbidelli.</p>
<p><strong>Moto3 klasse </strong></p> <p>Het meest opvallende nieuws kwam de afgelopen week van het SKY Racing Team VR46 van Valentino Rossi. Zo zou de samenwerking tussen Romano Fenati met zijn chef monteur tot onder het vriespunt zijn gedaald en zouden de meningen over de te volgen koers tussen het VR46 management en Vittoriano Guareschi niet op een lijn liggen. De veelvoudig wereldkampioen besloot daarop de samenwerking met Guareschi per direct te beëindigen. Vervolgens kwam afgelopen weekend in Misano het nieuws naar buiten dat Fenati het team, ondanks een goede aanbieding van Honda, in 2015 trouw zal blijven en dat men gebruik zal blijven maken van KTM machines. </p> Na het bekend maken van Alex Marquez dat hij komend seizoen de overstap zal maken naar de Moto2 klasse waar hij binnen het Marc VDS Racing Team de nieuwe teamgenoot wordt van Esteve Rabat maakte ook Alex Rins in Misano bekend aan het einde van dit seizoen de Moto3 klasse te verlaten. De Estrella Galicia 0,0 coureur heeft een overeenkomst met het Paginas Amarillas HP 40 Moto 2 Team van Sito Pons.<br /> <br /> Ook het Duitse Kiefer Racing had in Misano het nodige nieuws te melden. Zo stapt het team komend seizoen over van Kalex KTM naar Honda . De Brit Danny Kent zal in ieder geval een van de twee plaatsen binnen het team innemen en overkomen van het Red Bull Husqvarna Ajo Team. Wie de tweede plaats binnen het team in zal nemen is nog niet bekend gemaakt, hiervoor lijken vooralsnog huidig coureur Luca Grünwald en de Red Bull MotoGP Rookies Jorge Martin en Joan Mir de belangrijkste kandidaten.<br /> <br /> Ambrogio Racing ziet aan het einde van het seizoen Brad Binder vertrekken naar het Red Bull KTM Ajo Team waar de Zuid Afrikaan de plaats in zal nemen van Jack Miller die na één seizoen het team al weer gaat verlaten en komend seizoen zo goed als zeker actief zal zijn in MotoGP klasse als tweede coureur binnen het LCR Honda Team. <br /> <br /> Lang heeft Ambrogio Racing echter niet gewacht met het aantrekken van een nieuwe coureur want in Misano maakte Bryan Schouten’s teamgenoot Alessandro Tonucci bekend het CIP Moto3 team na de wedstrijd in Valencia te gaan verlaten en komend seizoen de plaats in te gaan nemen van Binder binnen het Ambrogio Racing Team.<br /> <br /> Het afgelopen weekend was er ook het nodige nieuws te melden bij het Nederlandse RW Racing GP nadat Ana Carrasco vrijdag langs de kant bleef. In eerste instantie werd er gedacht dat de Spaanse geen risico wilde nemen vanwege de moeilijke omstandigheden en de betere weersvoorspellingen voor zaterdag en zondag maar later op de dag werd duidelijk dat het Spaanse management van Carrasco niet aan haar verplichtingen had voldaan waardoor voor teambaas Roelof Waninge de maat vol was. Gelukkig werd er vrijdag’s een oplossing gevonden en kon Carrasco zaterdag alsnog aan haar eerste training beginnen.<br /> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>