Het afgelopen seizoen nam Gigi DallÕIgna het technische stokje over van Filippo Preziosi. Na jaren waarin Preziosi weinig progressie wist te boeken met de Ducati Desmosedici lukte dat DallÕIgna tot zijn eigen verbazing wel.
Sinds het vertrek van Casey Stoner bleven de resultaten uit bij Ducati. In een poging het tij te keren kaapte de fabrikant uit het Italiaanse Bologna de technisch goeroe Gigi Dall’Igna bij Aprilia weg. Dall’Igna nam zijn tijd om de Desmosedici te leren kennen maar begon daarna de MotoGP machine aan te passen. Zo begon het team met de Desmosedici GP14 en volgden gedurende het seizoen eerst de GP14.1 en later in het seizoen de GP14.2.<br /> <br /> Dit was mogelijk doordat Ducati dispensatie kreeg en als ‘Factory option’ team toch gebruik mocht maken van de privileges die de ‘Open’ teams hadden. Hierdoor kon Dall’Igna de Desmosedici gedurende het seizoen steeds wat meer verbeteren terwijl hij tegelijk goed nadacht over de GP15 voor het volgende seizoen.
Al met al was de Ducati steeds vaker voorin te zien. Zo wist Andrea Dovizioso in Austin en Assen op het podium te komen en wist de Italiaan in Motegi de pole te pakken. Verder wist ook Cal Crutchlow in Aragon een podium te pakken en was de Brit op Phillip Island hard op weg naar ene tweede podium voordat hij onderuit ging. Pramac rijder Andrea Iannone wist weliswaar niet op het podium te komen maar ook hij liet zich steeds vaker voorin zien. De resultaten van het afgelopen seizoen waren boven verwachting, ook voor Dall’Igna.<br /> <blockquote>“Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat we in 2014 een pole positie zouden kunnen pakken. Ik ben zeer blij en ook trots over de resultaten die we hebben bereikt. Het doel, en dat was een ambitieus doel, was om binnen tien seconden van de winnaar te blijven en dat is gelukt in Silverstone en Misano, en ik denk dat het in Motegi ook gelukt zou zijn als Dovi in het laatste deel van de race niet rustiger was gaan rijden. We hebben ons doel dus bereikt en nu moeten we proberen bij de jongens voorin te blijven. Ik weet dat er nog een gaatje is maar we zijn hard aan het werk om die te dichten,” aldus <strong>Dall'Igna</strong>. <br /> </blockquote><br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…