Bridgestone heeft meer details vrijgegeven over het eerste seizoen met de mono-banden in de MotoGP klasse. Het belangrijkste punt is dat de team hun machines aan de banden zullen moeten aanpassen om goede resultaten te behalen.
Bridgestone heeft voor het komende seizoen vier verschillende voorbanden en zes verschillende achterbanden ontwikkeld waarvan er per raceweekend en onder droge omstandigheden twee soorten voorbanden en twee soorten achterbanden zullen worden ingezet, bij regen is er een soort beschikbaar. De rijders krijgen in totaal per raceweekend de beschikking over vier voorbanden en zes achterbanden terwijl er vier regenbanden beschikbaar zullen zijn, indien alle sessies nat zijn wordt daar nog een regenband aan toegevoegd.
De keuze van de twee soorten die in worden gezet ligt bij Bridgestone en deze keuze wordt gebaseerd op eerder verzamelde data. Bridgestone beschikt over data van alle fabrikanten en van de meeste circuits en gaat er van uit dat ze een goede keuze kunnen maken.
Om het zo eerlijk mogelijk te houden zullen de banden gedurende het seizoen niet verder ontwikkeld worden waardoor teams hun prestaties alleen maar kunnen verbeteren door hun machines aan de banden aan te passen. Daarnaast worden de banden, die elk een uniek serienummer hebben, in willekeurige volgorde onder de rijders verdeeld.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…