Het Forward Yamaha team is tevreden na deze eerste test van het jaar. Stefan Bradl en Loris Baz, beiden nieuw bij het team, vervolgeden hun kennismaking met de Forward Yamaha. Bradl was constant in de top tien te vinden en werd achtste, Baz werd 19e.
Met Aleix Espargaro achter het stuur wist het NGM Forward Racing team vorig jaar nog voor wat opschudding te zorgen. De teambezetting is voor het komende seizoen echter compleet op de schop gegooid met de komst van Stefan Bradl en de uit het WK Superbike overgekomen Loris Baz en dus moet er eerst vertrouwen worden gekweekt..<br /> <br /> Beide rijders hadden in Valencia en Jerez vorig jaar al even kunnen proberen hoe het was om met de Forward Yamaha te rijden maar op Sepang begon het echte werk. Na drie dagen testen is er een overheersend positief gevoel binnen het team en men kijkt uit naar de volgende test.
<blockquote>“We kunnen zeer tevreden zijn over het werk wat we in Sepang gedaan hebben. Elke dag heb ik mijn rondetijd verbeterd en uiteindelijk stonden we in de top tien en dat is een geweldig resultaat gezien het feit dat nog maar weinig ronden met de Forward Yamaha gereden heb,” vertelde <strong>Bradl</strong>. “ik heb me goed weten aan te passen aan de motor en heb het juiste vertrouwen om wat meer te gaan pushen. Over het algemeen gezien is het gevoel goed en in de tweede test zullen we verder gaan met de afstelling en de elektronica om mijn rondetijd verder omlaag te brengen. Het potentieel van de Forward Yamaha is zeer goed, ik kan niet wachten om bij de volgende test weer de baan op te gaan.”<br /> <br /> “Deze test hier in Sepang is eigenlijk mijn eerste echte test. Vorig jaar in Valencia en Jerez maakte ik kennis met de Forward Yamaha motor, maar hier begin de motor steeds beter te begrijpen.,” vertelde <strong>Baz</strong>. “In het begin van de driedaagse test was het gevoel niet heel goed en ik was ook niet tevreden over mijn zitpositie, maar we hard gezocht naar oplossingen. Daarna lukte het om ten opzichte van de eerste dag meer de twee seconden sneller te gaan, en dat is een belangrijk punt voor de volgende test. Ik moest mijn rijstijl iets aanpassen omdat ik zwaarder en langer ben dan de andere rijders, hierdoor komt er meer gewicht op de achterkant, maar nu ben ik tevreden over het resultaat. We moeten de juiste balans en afstelling zien te vinden om nog meer te kunnen pushen en het gat naar de snelste ‘Open’ klasse motoren te verkleinen. Ik kijk er erg naar uit om over twee weken weer de baan op te gaan.”</blockquote><br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>