Aan het einde van het 2014 seizoen loopt het contract van Bradley Smith af en aangezien de Brit een beetje in de schaduw van zijn nieuwe teamgenoot Pol Espargaro staat, wordt het tijd dat Smith laat zien wat hij waard is om zijn zitje bij het Yamaha Tech 3 team te behouden.
Het is nog niet officieel bevestigd, maar het is wel zo goed als zeker dat Jorge Lorenzo in ieder geval voor één en wellicht twee jaar bij Yamaha zal blijven, onder meer omdat dit nog de enige plek is waar Lorenzo naar toe kan gaan aangezien alle andere fabrieksmachines inmiddels bezet zijn.<br /> <br /> Voor wat betreft de semi-fabrieksmachines is er nog een plaats ‘vrij’, namelijk die binnen het Monster Yamaha Tech 3 team. Pol Espargaro zal volgend jaar in het tweede jaar van zijn contract met teameigenaar Herve Poncharal zitten maar voor de tweede satelliet Yamaha is nog niemand bevestigd en reken maar dat dit een populaire plek is.<br /> <br /> Momenteel rijdt Bradley Smith met deze Yamaha maar de resultaten van de Brit vallen tot nu toe tegen en staan enigszins in de schaduw van die van zijn teamgenoot Espargaro, notabene een rookie in het MotoGP wereldkampioenschap.
Er breekt dus een belangrijk tijd aan voor Smith, die wil proberen om zijn plek bij het Tech 3 team vast te houden. De Brit zal zich de komende races moeten bewijzen want anders zal hij naar zijn plek kunnen fluiten.<br /> <blockquote>“De komende negen races zullen cruciaal zijn voor mijn toekomst als MotoGP rijder. Ik ben echter klaar voor de uitdaging en ik weet wat ik kan. Mijn blessures zijn helemaal genezen en het is nu aan mij om te bewijzen dat ik een plek in het team verdien. Ik had gedurende het seizoen een goed tempo maar ik moet dat in resultaten gaan omzetten, te beginnen in Indianapolis," aldus <strong>Smith</strong>.</blockquote><br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…