Het is de bedoeling dat komend weekend in Laguna Seca Steve Rapp aan de start zal verschijnen met de Attack Performance CRT machine maar het is een groot vraagteken of de machine competitief zal zijn aangezien deze nog niet is getest.
In april van dit jaar werd aangekondigd dat het Amerikaanse Attack Performance, wat al jaren actief is in het AMA Superbike, middels een wildcard aan de twee Amerikaanse MotoGP races wilde gaan deelnemen. Teameigenaar Richard Stanboli wilde al jaren een eigen chassis bouwen en zag de nieuw toegevoegde CRT structuur als een ideale kans. Inmiddels zijn we enkele maanden verder en het project is eigenlijk nog maar net op tijd af om aan de start te komen in Laguna Seca.<br /> <br /> Stanboli was in maart begonnen met het project en het was de bedoeling dat Steve Rapp afgelopen week de machine, inclusief de Bridgestone banden die in de MotoGP klasse gebruikt worden, op de Buttonwillow Raceway zou gaan testen maar door een vertraging van te leveren onderdelen – de stroomlijn en een speciaal gemaakt veringelement – ging de test uiteindelijk niet door.<br /> <br /> In de afgelopen week heeft het Attack Performance Racing team hard gewerkt om de door een Kawasaki ZX10R motorblok aangedreven machine zodanig aan te passen dat de Öhlins vering van een van hun Kawasaki Superbikes gebruikt kon worden maar het geheel is dus nog niet getest.
<blockquote>“We hebben nu een complete motor, vertelde Stanboli. “Het was een aardige klus om alles op tijd af te krijgen. We wisten dat het krap zou worden maar we hadden die test eigenlijk niet willen missen. Dat we dat veringelement niet hadden was een flinke tegenslag, Ik moest daardoor de swingarm, de benzinetank en een nieuwe verbinding ontwerpen. De vering die we wilden gebruiken was heel compact. Toen we realiseerden dat we die niet zouden krijgen en een van onze AMA veringen moesten gebruiken hebben we alles in het werk gezet om het passend te krijgen. Ik dacht nog even dat we de race zouden gaan missen maar het is toch nog gelukt.”<br /> </blockquote>Ondanks dat de APR machine nog niet getest is, is Stanboli redelijk overtuigd dat Rapp op Laguna Seca zal kunnen rijden.<br /> <blockquote>“Ik heb er wel vertrouwen in. We zijn begonnen met chassis specificaties die we kennen. Het is alsof je een Superbike neemt, daar zo’n 15 kilo vanaf haalt en er dan 22 pk en carbon remmen aan toevoegt. We zetten de elektronica in het begin op de minimale stand, zetten de fly-by-wire in een 1:1 ratio, laten het vermogen minder zijn op plekken waar dat zou moeten, gaan dan in de eerste sessie data verzamelen en vanaf daar verder. Het fijne is dat we Laguna heel erg goed kennen.” <br /> </blockquote><iframe scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FMotoGP%2FMotoGP%2Famerikaanse-crt-wildcard-ongetest-naar-laguna-seca%2Ftabid%2F63%2FiNews_ID%2F30388%2FDefault.aspx&send=false&layout=standard&width=450&show_faces=true&action=like&colorscheme=light&font&height=80"></iframe>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…