Home MotoGP Moto3: Thomas#71 van Leeuwen over zijn Iveco TT Assen

Moto3: Thomas#71 van Leeuwen over zijn Iveco TT Assen

0

Het was Thomas van Leeuwen afgelopen zaterdag niet gegund aan de finish te komen tijdens de Iveco TT van Assen. De wildcard coureur uit Wezep, die startte vanaf de drie‘ndertigste plek werd in de wedstrijd achtereenvolgens geconfronteerd met een jumpstart, een crash van een collega en mechanische problemen.

In de trainingen liet Van Leeuwen zien niet onder de indruk te zijn van het Grand Prix geweld. Tussen de wereldtoppers met veelal fabrieksmotoren noteerde de Nederlander in de eerste vrije training een tijd van 1.46.65 wat goed bleek voor de 24e plaats. In de tweede training reed Van Leeuwen er een paar honderdsten af (1.46.59) maar zakte naar de 31e plaats. De derde vrije training op vrijdag kenmerkte zich door een natte baan met een groot aantal valpartijen waaronder die van Van Leeuwen. Hij schoof na vier ronden in De Bult onderuit en brak hierbij o.m. de versnellingspook af. Het team wist de machine razendsnel en nog voor het einde van de sessie weer klaar te krijgen, zodat Thomas#71 alsnog wat ronden neer kon zetten. De voor zijn val zijn eerder gezette tijd van 2.04.82 wist hij niet meer te verbeteren waarmee hij op de 35e plaats terecht kwam. De afsluitende kwalificatie training waarin de coureur uit Wezep met 1.46.29 zijn p.r. opnieuw aanscherpte bleek uiteindelijk goed voor de 33e trainingstijd in de Moto3 klasse.<br /> <br /> <strong>Wedstrijd</strong><br /> Van Leeuwen pakte via een goede start direct een aantal plaatsen winst maar was die bij het ingaan van de eerste bocht ook weer kwijt. De Spanjaard Guevara ging er in de Haarbocht met een high-sider af waardoor Van Leeuwen het gras in moest en de aansluiting kwijt was. Er restte een eenzame race die er een ronde verder nog somberder uitzag. De wedstrijdleiding had geconstateerd dat de Nederlander iets te enthousiast gestart was wat een ride-through penalty tot gevolg had. Kort daarna ontstonden er mechanische problemen en met de binnenkomst in de pits kwam voor Thomas een einde aan de 83e Dutch TT.

<p>Thomas #71:</p> <p></p> <p> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Na het oponthoud in de eerste bocht had ik alleen Alt en Watanabe nog in het vizier. Ik was per ronde 1,5 seconden sneller en liep er snel naar toe. Toen ik het bord met mijn straf zag wist ik dat ik drie ronden de tijd had om de pits in te rijden maar ik wilde laten zien dat ik niet voor niets aan de TT meedoe. Na twee ronden had ik ze te pakken &nbsp;en ben ik binnengekomen voor de ride-through penalty. Kort daarna kreeg ik mechanische problemen en was het voorbij. Ondanks alles heb ik een goed gevoel aan deze TT overgehouden. De verschillen met de dure jongens vielen mee en dat is het bewijs dat we als team op de goede weg zijn. Over twee weken gaan we verder met een ONK race in het Belgische Zolder waar ik mijn leidende positie niet alleen wil verdedigen maar ook vergroten&ldquo;.</blockquote><br /> <br /> Ook van Leeuwen&rsquo;s #71 Racing Team kijkt ondanks het resultaat terug op een geslaagde week. <p></p> <p> </p> <p> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Ondanks dat het resultaat anders doet vermoeden hebben we als team een fantastische week gehad. Het verschil met de absolute wereldtop was in de training slechts 2.7 seconde terwijl het verschil met de middenmoot slechts &eacute;&eacute;n seconde bedroeg en dat is voor ons team met bescheiden middelen een enorme prestatie. Voeg erbij dat onze EvL getunede Honda na de Honda van de Fransman Masbou na metingen de tweede hoogste topsnelheid had en het is duidelijk dat we als team trots zijn. &nbsp;Thomas reed mee alsof hij er permanent bij hoorde door tot twee maal toe in de top 25 te rijden. We hebben laten zien dat het als priv&eacute; team mogelijk moet zijn om als een goed geoliede machine met vakkennis in combinatie met hard werken een permanente plaats af te dwingen binnen de MotoGP en daar gaan we onverminderd verder aan werken. &nbsp;Tot slot een woord van dank aan Pieter Geluk en Joey Litjens, beiden hebben deze TT met hun specialisaties en vakkennis een grote bijdrage geleverd aan het #71 Racing Team&rdquo;.</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote> <p></p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: rgb(112, 48, 160);">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <div><br /> </div> <div><br /> </div> <div><br /> </div> <iframe src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FMotoGP%2FMoto3%2Fthomas-71-van-leeuwen-over-zijn-iveco-tt-assen-%2Ftabid%2F65%2FiNews_ID%2F32596%2FDefault.aspx&amp;send=false&amp;layout=standard&amp;width=450&amp;show_faces=true&amp;font&amp;colorscheme=light&amp;action=like&amp;height=80&amp;appId=113101315456026" scrolling="no" frameborder="0" style="border: none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>