Na een sterk optreden tijdens de eerste trainingsdag op het Losail International Circuit in Qatar moest RW Racing GP coureur Livio Loi tijdens de tweede dag genoegen nemen met de zestiende tijd. De Belg keerde dan ook enigszins gefrustreerd terug naar het hotel.
De derde training op het Losail International Circuit afsluiten op de zestiende plaats was nogal frustrerend, na de zevende tijd een dag eerder. Maar zowel RW Racing GP als haar rijder Livio Loi hebben vertrouwen in de kwalificatie van zaterdag.<br /> <br /> Uiteraard hoopte iedereen dat Loi zijn rondetijden van FP2 zou verbeteren. Kijkend naar de individuele sectortijden zou dat ook zeker gelukt zijn, als er niet steeds iemand in de weg had gereden die de RW Racing GP coureur ophield. <p > </p> <p>Vanwege die constante hinder kon Loi de 2.07,504 die hem in FP2 naar de zevende plaats bracht niet verbeteren. Met 2.07,566 kwam hij er heel dichtbij, maar deze keer was dat slechts genoeg voor de zestiende plaats.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p> Ondanks de frustrerende uitkomst van de tweede dag van de GP van Qatar hebben Loi en RW Racing GP-teammanager Jarno Janssen alle vertrouwen in de kwalificatie van zaterdag. <br /> <br /> </p> <p> </p> <p> </p> <p><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> </p> <p> </p> <p>“Livio heeft niets verkeerd gedaan en zijn snelheid is goed,” vond Janssen. “Hij had een beetje meer geluk kunnen gebruiken in het vinden van een vrije lijn of een goed sleepje. Natuurlijk valt de zestiende plaats tegen als je een dag eerder nog zevende was, maar ik maak me totaal geen zorgen. Kijk wie er om Livio heen staan: Fenati, Vazquez, Kornfeil, Bastianini, Viñales. Het was duidelijk geen gemakkelijke training.” </p> <p> </p> <p> </p> <p></blockquote></p>
<p><strong>Livio Loi, RW Racing GP, snelste ronde 2’07.566, zestiende: </strong></p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“Weten dat je sneller kunt maar het niet kunnen waarmaken, is behoorlijk frustrerend. In alle drie de runs die ik maakte, liep ik tegen hetzelfde probleem aan: verkeer. In de eerste run zat ik in zo’n lastig groepje dat ik na twee volledige ronden al binnen ben gekomen, want doorrijden had zo geen enkele zin. In de tweede run moest ik even zoeken naar mijn ritme, maar reed ik al snel laag in de 2.08. Ik kwam binnen terwijl ik in een snelle ronde zat. Dat was met opzet: ik wist dat ik snel was en dat ik met dat ritme nog sneller kon, dus wilde ik graag verse banden. Maar in de derde run werd ik voortdurend opgehouden. Ik heb me nog laten terugzakken om meer ruimte te creëren, maar zelfs dat leverde me geen vrij baan op. Het resultaat is frustrerend, maar in zekere zin ben ik ook wel blij, want zelfs onder deze omstandigheden kan ik deze tijden rijden, die helemaal niet slecht zijn. Ik kan in de kwalificatie in de top 10 rijden, daar ben ik zeker van.”</p> <p><br /> </p> </blockquote><span style="font-family: 'lucida console', monospace;"><br /> </span> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>