Livio Loi had de eerste vrije training op het Motorland Aragon circuit nodig om zijn weg te vinden. In de middagsessie had hij het circuit in het Spaanse binnenland door en kon hij er een tandje bij zetten. De RW Racing GP coureur eindigde FP2 met de elfde tijd.
De temperatuur was een stuk aangenamer en de grip was verbeterd tijdens de tweede vrije training, maar dat het gat van 2,181 naar de snelste man werd verkleind tot slechts 0,698 was volledig de verdienste van rijder en team.<br /> <br /> In de kille ochtendsessie had Loi nog wat moeite met het Spaanse circuit en de motor. Hij had niet 100% het vertrouwen in de achterkant en ook het schakelen ging niet soepel, terwijl dat best belangrijk is in de vloeiende, lange bochten van het Motorland Aragon circuit.<br /> <br /> Nadat RW Racing GP-teamchef Hans Spaan hoogstpersoonlijk met de tandwielen in de weer ging om het schakelen soepeler te maken, en chef-monteur Gerald Perdon samen met de Belgische coureur alle details van de data doornam, was het verschil evident. Loi ging vervolgens maar liefst twee seconden sneller rond dan ’s morgens.
<strong>Livio Loi, RW Racing GP, elfde, snelste ronde 1.59,573:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“De motor voelt goed en het schakelen ging vanmiddag veel beter dan tijdens de eerste sessie vanmorgen. Ik was aan het zoeken naar de beste lijnen in combinatie met de beste versnellingen en het duurde even voor ik het circuit weer door had. Vanmiddag was alles beter: de motor, de temperatuur en ook ikzelf. In mijn tweede run reed ik alleen en toen kon ik me al aardig verbeteren. In de derde run kon ik aanpikken bij Jorge Navarro en de 1.59,5 rijden die op dat moment goed was voor de vijfde plaats. Even later zat ik op de staart van Brad Binder. Ik was iets sneller, maar net niet genoeg om er voorbij te gaan en toen ik eenmaal naast hem zat, reed Karel Hanika in de weg, dus kon ik mijn tijd niet nog eens verbeteren. Ondanks dat ik verkouden ben en vrijwel geen stem meer heb, heb ik een goed gevoel over deze Grand Prix tot nu toe.”</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote> <p><br /> </p> <strong>Handige links Gran Premio Movistar de Aragón:</strong><br /> <ul> <li><a href="http://bit.ly/1gKbmEi">Volledige tijdschema en uitslagen</a></li> <li><a href="http://bit.ly/1MIBmOY" target="_blank">Waar te volgen op TV</a></li> <li><a href="http://bit.ly/1MsMVH6" target="_blank">Fotoverslag</a></li> </ul> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…