Livio Loi kon weer drie punten voor het Moto3-kampioenschap bijschrijven na een moedige inhaalrace van de 22e plaats op de grid naar de 13e plaats aan de finish van de Grand Prix van Spanje in Jerez.
De Belgische coureur van RW Racing GP had een lastige start, maar hij wist zich vlot te herstellen en zijn ritme te vinden. Al snel reed Loi dezelfde rondetijden als de groep die reed voor de zesde plaats, achter het vijftal dat voor het podium streed. Loi was sneller dan de rijders voor hem en moest zodoende flink aan de bak om die in te halen. Langzaam maar zeker werkte hij zich een weg naar voren.<br /> <br /> <br /> Vanaf ronde 16 reed Loi in de punten maar het gat naar de groep voor hem, die voor de top 10 reed, was toen al te groot. Nadat hij met vijf ronden te gaan Alexis Masbou had ingehaald was het verschil ruim twee seconden. Loi kon nog wel wegrijden bij het groepje-Masbou maar had geen kans meer om nog wat meer punten op te rapen. De laatste paar ronden op de dertiende positie reed hij in zijn eentje.<br /> <br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“Livio had zeker de snelheid om in de top 10 mee te doen,” zag RW Racing GP-teammanager Jarno Janssen. “Aan de ene kant heeft hij geluk gehad dat er een paar rijders voor hem uitvielen, en we zijn hartstikke blij dat hij nog drie punten heeft weten te pakken, maar aan de andere kant is het ook een beetje zuur omdat we weten dat er meer in had gezeten als hij een betere kwalificatie had gereden.”</blockquote><br /> <br /> Loi finishte op minder dan 19 seconden achter Danny Kent, die de wedstrijd won na een hevig en spannend gevecht met Miguel Oliveira, Brad Binder, Fabio Quartararo en Efren Vazquez. Met opnieuw drie punten achter zijn naam staat Loi nu 18e in de stand om het Moto3-kampioenschap, met evenveel punten (7) als voormalig RW Racing GP-coureur Jakub Kornfeil op de 17e plaats.
<p><strong>Livio Loi, RW Racing GP, dertiende (+18,800):</strong></p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“Ik wist op voorhand dat de start moeilijk zou worden; als je vanaf de achtste rij begint weet je dat het dringen wordt. Ik nam de verkeerde beslissing door aan de binnenkant door de eerste bocht te gaan, waardoor een aantal rijders er met een hogere bochtensnelheid aan de buitenkant voorbij konden. Gelukkig had ik snel het ritme te pakken en kon ik een hoge snelheid vasthouden, maar tegen dat ik op de vijftiende plaats reed waren de banden versleten door de inhaalrace die ik had moeten doen. De les van Jerez is duidelijk: de kwalificatie moet echt heel veel beter wil ik in de top 10 meedoen. Ik heb er de snelheid voor, ik moet mezelf alleen wel in staat stellen om op die plaats te rijden. Deze keer kon ik de schade beperken door toch drie waardevolle punten mee te nemen, maar de volgende keer moet het echt beter.”</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote><br /> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>