Na de succesvolle resultaten tijdens de race in Assen en testen in Misano, voelde het team zich goed voor de Superstock 1000 race in Imola.
Tijdens de vrije trainingen maakte het team vooruitgang, maar had een grote tegenslag vanwege een zware crash. Het team werkte hard en leverden weer een competitieve Suzuki GSX-R 1000 af. Wayne Tessels startte vanaf de 28ste positie, maar wist zich op te werken naar het gevecht voor de 18de plek. In het gevecht verremde hij zich, mistte de chicane en moest genoegen nemen met de 22ste plaats. De voor Nigel Walraven ingevallen Remo Castellarin reed voor het eerst op de Suzuki en moest veel aanpassen, maar wist te finishen als 21ste.<br /> <br /> Het Italiaanse ‘Autodromo Enzo e Dino Ferrari Imola’ circuit staat bekend als een snel en uitdagend circuit omdat er veel blinde bochten zijn. Als een rijder een fout maakt, dan kan dit grote gevolgen hebben zoals het team ervaren heeft.<br /> <br /> Gedurende de vrije trainingen probeerde het team verschillende instellingen en leerden veel. In de derde ronde van de kwalificatie noteerde Wayne Tessels hele snelle sector tijden, maar kwam met 200+ km/u ten val. De Suzuki GSX-R 1000 was total loss, maar gelukkig kon Wayne het weekend vervolgen. De tot dan toe snelste ronde van Wayne zorgde voor een 28ste startplek. De monteurs, Hoegee performance tuning en de K-Tech veringspecialist werkten hard en kregen het voor elkaar om weer een competitieve Suzuki aan Wayne Tessels te leveren. <p > </p> <p>Voor Remo Castellarin was de grootste opgave om zijn setup van Nigel Walraven’s Suzuki te vinden en zijn rijstijl aan te passen aan de TRW remmen. Uiteindelijk noteerde hij de 31ste startplek.</p>
De start van Wayne was prima, maar hij kwam in het gedrang bij de eerste krappe bocht. Hij wist zich naar voren te rijden en kon zich aansluiten bij een groep van drie rijders, die om de 18de plek vochten. In de laatste ronde knokte hij hard waardoor hij zijn rempunt mistte, rechtdoor moest bij de chicane en terugviel naar de 22ste positie.<br /> Remo Castellari had een goede start en positioneerde zich op de 26ste plek. Hij reed consistent, maakte geen fouten en finishte als 21ste.<br /> <br /> <strong>Marc Hoegee, teammanager</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">‘Tot aan de kwalificatie ging alles goed, we maakten goede vooruitgang en hadden vertrouwen om een goede kwalificatie te rijden. Helaas ging Wayne er hard vanaf en moesten we alles op alles zetten om de Suzuki opnieuw op te bouwen. Het vertrekpunt was niet goed en dat was heel jammer, want we hadden écht kans op punten. Grote complimenten aan het team voor het harde werk, want dit was geen gemakkelijk weekend voor ons.’</blockquote> <br /> <strong>Remo Castellari, coureur</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">‘Ik ontmoette het team voor het eerst op donderdag en maakte op vrijdag maakte ik mijn eerste meters op de Suzuki. Ik vind het jammer dat ik meer tijd nodig had om te wennen aan de motor en het team niet meer kon bieden. Het samenwerken met het team heb ik als heel prettig ervaren en de sfeer was erg goed. Ik kijk ernaar uit om op Donington weer op de Suzuki te rijden en het team goede resultaten te geven.’</blockquote> <br /> <strong>Wayne Tessels, coureur</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">‘Ik begon de race met een blauwe rug en stijve spieren nadat ik gisteren met 200 km/u eraf was gegaan. De 28ste startpositie was natuurlijk niet ideaal en in de eerst krappe bocht kwam ik in het gedrang. Gedurende de race wel goed naar voren kunnen rijden tot de groep die vocht voor de 18de plek. Ik mengde me in het gevecht, maar mistte mijn rempunt en haalde de chicane niet. Ik moest binnendoor en reglementair moet je dan 10 seconden wachten, dus toen was ik de aansluiting helemaal kwijt. Het is niet het weekend geworden waar we op gehoopt hadden, maar we hebben veel geleerd. Het team heeft echt keihard gewerkt en we nemen de positieve dingen mee naar Donington.’</blockquote> <br /> De volgende race is over 2 weken (21-24 mei) en zal verreden worden op Donington. We zullen u op de hoogte houden van de status van Nigel Walraven. <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…