Rob Hartog uit het MtM-HS Kawasaki Racing Team heeft tijdens de World Superbike ronde in Imola laten zien goed uit de voeten te kunnen op een nog onbekend circuit. De Abbekerker liet gedurende het weekend een opbouw zien welke veelbelovend was, echter resulteerde dit niet in punten in de race door een fout in de eerste ronde.
Tijdens de twee vrije trainingen op vrijdag werd iedere minuut benut om het nog voor Hartog onbekende circuit te leren kennen. Dit was dan ook goed terug te zien in het aantal gereden ronden. "We hebben van alle coureurs de meeste ronden op de klok gezet. De baan is erg uitdagend en vergt ook zeker wat tijd om deze goed door te krijgen, maar is erg gaaf om te rijden!", verklaart Hartog. Tijdens de eerste vrije training werd een tijd neergezet welke goed was voor de 25e positie. De tweede vrije training leverde een verbetering van de snelste rondetijd op van 1.5 seconden, maar niet in een verbetering van positie.<br /> <br /> De tweede dag stonden de kwalificatie en de race op het programma. De kwalificatiesessie leverde wederom een verbetering op van opnieuw 1.5 seconden. "We hebben na de vrije trainingen de sessies geanalyseerd en hebben vandaag een aantal aanpassingen gedaan aan de setup van de Kawasaki. De motor voelt een stuk beter en toen ik met een verse achterband voor de laatste keer de baan op ging in de kwalificatie, leverde dit een goede verbetering en rondetijd op," verteld Hartog na de kwalificatie. Uiteindelijk was deze tijd goed voor de 15e plaats op de startgrid voor de race later op de dag, wat het team tevreden stelde. Dat de onderlinge verschillen ook tijdens dit weekend enorm klein waren, blijkt uit het feit dat Rob slechts 0,5 seconden verwijderd was van de 6e startplaats.
Na het doven van de rode startlichten kwam Hartog goed weg op de Ninja ZX-6R en wist direct twee plaatsen op te schuiven en de 13e plek te bemannen. Een fout in de eerste ronde voorkwam dat hij de aansluiting bij de kop kon behouden: "Direct in de eerste ronde kwam ik tijdens het terugschakelen tussen de versnellingen wat ervoor zorgde dat ik buiten de baan terecht kwam. Ik kon mijn weg vervolgen als 25e, maar in zo’n competitief startveld is een top klassering dan gezien. Dit is erg balen, aangezien we het gehele weekend een goede opbouw hebben laten zien met uiteindelijk op de racedag een goede snelheid. Een snelheid, welke uiteindelijk goed geweest zou zijn om in de top-10 te kunnen vechten en veel punten mee naar huis te nemen. Maar helaas, dit is racen en kan ook gebeuren. We kunnen in ieder geval positief terugkijken wat het rijden betreft. Dit geeft dan ook veel vertrouwen voor de komende races!" Uiteindelijk wist Rob na een inhaalrace en wat uitvallers als 16e over de finish te komen, wat net geen punt oplevert. <p><br /> </p> <p>De volgende race staat over vier weken op het programma in Portimao, Portugal. Voor die tijd zal er als training meegedaan worden met de OW Cup in Assen, op 22 en 23 mei.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> </p> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <p> <!–nieuwsbrief link einde –></p>