Donderdag 9 april vertrok Sidecarshop Racing voor hun eerste ONK/Benecup wedstrijd in Frankrijk, op het korte maar toch hele leuke circuit Croix en Ternois. Vrijdag was daar namelijk de mogelijkheid om je in te schrijven voor extra vrije trainingen, aangezien we na val de Vienne de nodige aanpassingen moesten doen aan het span was dit zeer welkom. Alle 6 sessies van 20 min per Keer werd dan ook zonder in de pits te verschijnen volgemaakt. Het span voelde goed aan, en door te rijden kwam het vertrouwen voor een goede klassering voor de kwalificatie stiekem toch om de hoek kijken.
<strong>Zaterdag – kwalificatie:</strong><br /> Er werd zaterdagmorgen na een zeer regenachtige nacht/morgen gestart in 2 groepen omdat het aantal ingeschreven zijspannen (28) te groot was om in 1 keer de baan op te gaan. Kees Endeveld en Jeroen Remmé zaten in de eerste groep en benutte ook deze hele training weer op de baan wat al gauw de tijd ( een 1.01,7 ) van de dag ervoor evenaarde, weliswaar dat de baan een stuk kouder was en veel minder grip had dan de vrijdag, wisten Kees en Jeroen zich toch op P9 van de grid te plaatsen in de A groep. Zaterdagmiddag was er de 2e kwalificatie maar daar werden de tijden niet verbeterd door natte plekken op de baan.<br /> <br /> <strong>Zondag – Race 1</strong><br /> Kees en Jeroen waren er helemaal klaar voor, en gingen vol goede moed vanaf P9 van start. De start was niet zo goed en de combinatie uit Grolloo ging als 12e de eerste bocht in. Echter bij de eerste doorkomst kwamen ze op P7voorbij vlak achter Bertrand/Beauvois. Na een gevecht van een paar ronden werd P6 ingenomen. Smits/Verbrugge moest helaas opgeven en zo kwamen Kees en Jeroen door op p5. Toen daarna de combinatie van Nicholson/De Haas ook op moest geven met technische problemen kwam er P4 op het pitbord te staan. Er zat nog wel een addertje onder het gras. 2 ronde voor het eind was er de combinatie van Ritzer/Banda die vanuit het achterveld kwamen door problemen voor de start hun voorbij, Kees en Jeroen konden niet aanhaken omdat ze gewoon sneller waren. Toch gefinisht op de vijfde plaats en dat was gelijk het beste resultaat voor ons in het ONK.
<strong>Zondag -Race 2</strong><br /> Na de start van de 2e race was het in de eerste bocht al raak met uitvallers, team Talens en Team Ritzer kwamen met elkaar in aanraking waardoor Talens zijn passagier verloor en Ritzer de pits moest opzoeken want de schade was te groot. Kees en Jeroen konden alles gelukkig ontwijken en konden direct aanhaken bij Colin Nicholson, wat resulteerde in een mooi gat naar hun achtervolgers. Team Kranenburg moest ook opgeven wat resulteerde in een eerste doorkomst op P6 voor Kees en Jeroen. Echter na 5 ronden Verloor de RCN van Nicholson een hoop olie en moesten hun combinatie aan de kant zetten. Een ronde later werd de race afgevlagd doordat er teveel olie op de baan lag, Het resultaat voor Sidecarshop Racing weer P5! In de 2e race werden halve punten vergeven omdat de race te kort was om volle punten te geven. En doordat Kees en Jeroen allebei de races goed gescoord hebben staat Sidecarshop Racing op de 4e plaats in het ONK en Benecup kampioenschap. Dus al met al zeer tevreden! <br /> <blockquote>Kees Endeveld: Het was een geslaagd weekend. P5 in ons beste resultaat ooit en dat besef ik mij maar al te goed. Echter wil ik voor de podium plaatsten gaan. P5 is toch de 4e verliezer. Nu op naar het mooie stratencircuit van Hengelo Gelderland.<br /> <br /> Jeroen Remmé: Vrijdag hadden we al in de gaten dat we sterker stonden als in Val de Vienne, nu de afstelling klopte konden we eindelijk een hoog tempo vinden en het niveau zoeken van vorig jaar . Met twee keer een 5e plaats ben ik dan ook zeer tevreden.<br /> </blockquote><br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…