#JerezWorldSBK – Technische problemen, wind en hitte zette een streep door de eerste twee vrije trainingen, maar het team wist heel goed terug te komen in de derde training. Helaas had Team Suzuki Europe last van het weer gedurende de kwalificatie en wedstrijd. Wayne Tessels kwalificeerde zich als twintigste en David Mcfadden tweentwintigste. Na een zware race finishte Tessels als achttiende en David Mcfadden als negentiende. Derde coureur Nigel Walraven deed mee in het ONK Superbike race op het TT circuit en finishte als twaalfde.
Na een lange zomerstop, stond Jerez als volgende race op de FIM Superstock 1000 kalender. Team Suzuki Europe was klaar om de positieve voortgang van voor de zomerstop voort te zetten en met nieuwe rijder David Mcfadden, had het team vertrouwen in het weekend. <p><br /> </p> <p > Tijdens de start van het weekend ondervond Team Suzuki Europe technische moeilijkheiden die twee vrije trainingen in beslag namen. De monteurs, Hoegee Suzuki Performance en de K-Tech vering expert werkten hard om de oorzaak te vinden en om het te verhelpen. Het harde werk leverde veel op want tijdens de derde vrije training wisten Wayne Tessels en David Mcfadden zich flink te verbeteren met competitieve tijden. Tijdens de kwalificatie sessie waren de omstandigheden moeilijk doordat de temperatuur erg hoog was en er veel wind stond. Dit veroorzaakte grip problemen en dus lagere bochtensnelheid, normaliter juist een sterk punt van de Suzuki GSX-R. Tessels kwalificeerde zich als twintigste en David Mcfadden tweeëntwintigste. </p> <p>Na de start van de race moesten beide coureurs zich aanpassen aan de wederom moeilijke weersomstandigheden, maar haalden toch andere coureurs in. Ondanks dat ze alles vroegen van de Pirelli banden wist Tessels de achttiende en Mcfadden de negentiende positie veilig te stellen tot aan de finishlijn.<br /> <br /> Op het Assense TT circuit reed Nigel Walraven een wedstrijd in het ONK Superbike kampioenschap. Na een lange periode van herstel, zou dit weer zijn eerste keer op Assen zijn dit jaar. Het team had slechts twee korte sessies om zich voor te bereiden, maar het lukte Walraven om goede rondetijden te noteren en om een vijfde plek te pakken in de kwalificatie. Na de start ging Walraven als derde de eerste bocht in, maar kwam in het gedrang waar meerdere coureurs bijna vielen. Walraven viel terug naar de negentiende plaats, maar door zijn snelle rondetijden wist hij uiteindelijk als twaalfde te finishen.</p>
<strong>Marc Hoegee, teammanager</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">‘Een moeilijke race. De hoge asfalt temperaturen zorgden voor grip problemen aan de voorzijde en beide coureurs konden niet de lijnen aanhouden die ze wilden. Dit maakte het onmogelijk voor hen om de coureurs voor hen te blijven volgen. De gebruikte setup hebben we getest toen het 20 graden koeler was en toen waren we per ronde twee seconde sneller. Helaas hadden we meer moeite om met deze hitte om te gaan dan andere teams. Terugkijkend naar het weekend hebben we veel geleerd, vooruitgang geboekt en heeft het team erg hard gewerkt, dus dat is erg positief. We kijken uit naar Magny-Cours waar het ongetwijfeld koeler zal zijn.’</blockquote> <br /> <strong>Wayne Tessels, coureur</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">‘Dit was een weekend met gemengde gevoelens. Op vrijdag konden we slechts vijf ronden rijden vanwege technische problemen, maar het lukte het team om de oplossing te vinden. Tijdens de derde training noteerden we snelle tijden, pakten een veertiende positie en het gevoel was goed. We hadden het idee dat we nog sneller zouden kunnen, dus dat leek een positief voor de kwalificatie en race, maar de omstandigheden waren moeilijk door de hitte en wind. We hebben maximaal ons best gedaan, maar we hadden niet voldoende grip om hard door de bochten te gaan. Hoewel de resultaten het niet laten zien, hebben we veel vooruitgang gemaakt en dat is erg positief. Ik kijk uit naar Magny-Cours.’</blockquote> <br /> <strong>David Mcfadden, coureur</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">‘Vanaf de start tot aan de finish was het een moeilijk weekend. Het team werkte extreem hard na iedere sessie om het gat met de competitie te dichten. Een paar keer leek het erop dat we alles onder controle hadden, maar zodra de temperatuur steeg kregen we het lastig. Ik hoopte echt dat we in de top 10 konden komen. Het is duidelijk dat we nog meer werk moeten verrichten en meer stappen moeten maken om op Magny-Cours in de top 10 te komen.’</blockquote> <br /> <strong>Nigel Walraven, coureur</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">‘De start was goed, maar door een opdrogende baan en meerdere rijders die bijna vielen, besloot ik om mezelf te focussen op race snelheid in plaats van alles riskeren. Mijn tijden werden per ronde sneller en ik voelde me goed op mijn Suzuki GSX-R 1000. Ik haalde zeven rijders in en finishte als twaalfde, niet het resultaat waar ik op gehoopt had, maar ik moet ook realistisch zijn. Dit is mijn eerste keer op Assen dit jaar, mijn rondetijden waren goed en ik had lol, dus ik mag niet klagen!’</blockquote> <br /> Over twee weken zal Team Suzuki Europe present zijn op het Magny-Cours circuit voor de laatste Superstock 1000 race van het seizoen. Volgend weekend zal Nigel Walraven op het Zandvoort circuit rijden voor het ONK Superbike kampioenschap.<br /> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…