Home Teams Eerste podium tijdens regenrace voor Mervyn Verploegen

Eerste podium tijdens regenrace voor Mervyn Verploegen

0

Het OW Cup circus is neergestreken op het TT circuit van Assen op zaterdag 15 augustus jongstleden. Na het succesvolle uitstapje tijdens de Gamma Race Day staat de zware competitie van het NK Supercup 1000 op het programma.

<div>Wat een coureur niet wil is wisselvallig weer op de wedstrijddag, of een droge baan of een natte baan. En helaas is het erg wisselvallig wat zorgt voor veel gestaar naar de lucht en wordt er getuurd naar buienrader.<br /> </div> <div><br /> </div> Tijdens de twee kwalificatietrainingen is het hard werken voor het van Laar Lasbenodigheden raceteam, Mervyn hierover:&rdquo; De eerste kwalificatie is de baan nat en omdat niet helemaal duidelijk is wat het weer de rest van de dag doet moet er een goede tijd worden neer gezet. Echter begint het tijdens het rijden serieus te regenen. Halverwege sta ik op een derde startpositie maar zak gaandeweg nog twee plekjes terug. Niet verkeerd maar ik had natuurlijk liever op de eerste startrij gestaan.&rdquo;<br /> <br /> Tussen de twee kwalificaties droogt de baan snel op en worden de Pirelli slicks onder de BMW S1000 RR gemonteerd, Mervyn over de tweede kwalificatie: <p>&nbsp; </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p> </p> <p>&rdquo;Ik wilde zo snel mogelijk een snelle tijd neerzetten omdat ik bang was dat het misschien weer zou gaan regenen. Dat plan werkte prima want in de tweede snelle ronde pak ik de voorlopige poleposition. De derde snelle ronde gaat nog beter maar met aanremmen voor de laatste GT chicane verlies ik de voorkant. Ik maak een paar koprollen in de grindbak maar voel meteen dat er niks aan de hand is. Het rempotje van de motor is afgebroken dus ik kan helaas niet verder. Gelukkig komt alleen Nelson Rolfes in het verloop van de kwalificatie onder mijn tijd door. Een goede startpositie maar wel een hoop werk voor voor het team. Er zat net een mooie nieuwe kuip op de BMW en door een klein foutje val je het meteen kapot, daar baal ik enorm van.&rdquo;</p> <p> </p> <p> </p> </blockquote>

Met gebundelde krachten en een beetje ductape wordt de BMW weer startklaar gemaakt voor de wedstrijd over twaalf ronden, Mervyn over de wedstrijd: <p>&nbsp; </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p> </p> <p>&rdquo;Het was inmiddels hard gaan regenen dus alleen regenbanden zijn een optie. Ik heb kopstart wat ik een halve ronde kan vasthouden. Dan komt regen specialist Erwin Druijff over me heen, gevolgd door Rinze Luimstra. Ze zijn te snel voor mij en kan ze niet volgen. Ik wil mijn wedstrijd opbouwen en vooral niet crashen. Gelukkig kan ik een gaatje naar de nummer vier slaan wat me rust geeft. Mijn rondetijden gaan langzaam naar beneden maar de koplopers zijn dan allang uit het zicht verdwenen. Halverwege de wedstrijd zie ik op het pitbord dat de nummer vier wat dichterbij komt. Achteraf hoor ik dat het mijn pitbox maatje Jeroen van Trigt is die achter me aan zat. Ik moet versnellen en de rondetijden gaan nog verder naar beneden met een snelste tijd van 01:58, 419. Een persoonlijk record in de regen voor mij. Na twaalf ronden kom ik als nummer drie over de finish met een staande wheely uiteraard, ook in de regen!&rdquo;</p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p> </p> </blockquote> <p> </p> <p> Voor Mervyn een eerste podiumplek in de regen op de BMW S1000 RR wat hem op de vierde plek in het klassement brengt. Over twee weken staat er een dubbele wedstrijd op het circuit van Hockenheim in Duitsland op het programma. Er staan nog veel punten op het spel dus er kan nog een hoop gebeuren.</p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> </p> <p> </p> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <p> </p> <p> <!–nieuwsbrief link einde –></p>