In de afgelopen weken heeft Gerald zijn nek de nodige rust gekregen waardoor dat probleem gelukkig een stuk minder geworden is. Zaterdag 28 september 2002, trainingen De eerste training werd op een natte baan verreden. De setup hiervoor was aardig goed en ook de motor liep goed. Wel hadden we problemen met detonatie. Ook hadden we de veringsetup wat veranderd aan de hand van de gegevens van de vorige wedstrijd in Assen. Met name om de stabiliteit tijdens remmen en het sturen in snelle bochten te verbeteren. Gerald eindigde deze training als zesde.
Voor de tweede training hebben we nog wat kleine aanpassingen verricht aan de vering. De eerste twee ronden van de training waren droog maar daarna begon het te regenen. De meeste rijders kwamen vervolgens naar binnen. De regenbui duurde maar vrij kort en na een paar ronden droogde de baan weer op. De tijd om dus je positie op de grid te bepalen was erg kort aangezien er nog maar 3 ronden verreden konden worden. Gerald reed zijn beste tijd in het laatste rondje maar bleef nog wel 2 seconden van zijn persoonlijk beste tijd verwijderd. Wel was zijn tijd goed genoeg voor de 7e startplaats. Startopstelling: 1. de Haan, 2. Vos, 3. Schouten, 4. v.d. Marel, 5. Fokkema, 6. van Kreij, 7. Gerald Perdon, 8. Stoffer, 9. Gevers, 10. Gram, 11. Kiewiet, 12. van Daalen, 13. Fredriks, 14. Spierings, 15. Bosman
Zondag 29 september 2002, warm up + race
Het weer was vandaag weer een stuk beter en dus kon de warming up op een droge baan verreden worden. Ook voor de warming up hadden we nog wat kleine wijzigingen doorgevoerd. Volgens Gerald voelde de motor goed aan maar dat kwam helaas niet tot uiting in de rondetijden. Gerald besloot de warming up als 17e.
In de wedstrijd had Gerald een goede start maar verloor bij het ingaan van de eerste bocht toch een paar plaatsen in het gedrang. De eerste verrassing was Stoffer die vanaf de 8e plaats de leiding nam. De eerste ronde kwam Gerald als negende door. Daarna had hij problemen om in het ritme te komen en kon niet genoeg versnellen om de andere rijders bij te houden. Hij verloor dan ook helaas een paar plaatsen. De tweede verrassing was dat de leider in de tussenstand, de Haan, al in de eerste ronde onderuit ging, gunstig dus voor Gevers die 2e staat. In de ronden daarna vocht Gerald zich weer terug naar het groepje voor hem en belande op de achtste plaats. Gedurende de rest van de wedstrijd was hij in gevecht met diverse coureurs om de 6e plaats. De derde verrassing was dat de slecht gestarte Gevers in de loop van de wedstrijd eveneens onderuit ging en daarmee zijn puntenachterstand op de Haan niet kon verkleinen. Schouten was inmiddels opgeklommen naar de kopgroep en deed dus goede zaken. Toen de finishvlag viel was Gerald toch weer gepasseerd en ging als negende over de streep. De vierde verrassing was dat schouten en Stoffer een straf van 20 seconden hadden gekregen voor een valse start. De laatste verrassing waren de protesten daarop door beide coureurs en het gevolg dat er aan het eind van de dag nog steeds geen officile uitslag bekend was. Vandaar dat u dit verslag dit keer zonder einduitslag ontvangt en zonder vernieuwde kampioenschapstand.
Einduitslag:
Kampioenschapstand (na Tolbert): 1. de Haan 160, 2. Gevers 149, 3. Schouten 141, 4. van Leeuwen 97, 5. Timmer 97, 6. den Bekker 89, 7. Gerald Perdon 83, 8. v.d. Marel 72, 9. Van Kreij 44, 10. Vos 43, 11. Bosman 38, 12. Kiewiet 37, 13. Verhoef 33, 14. Spierings 30, 15. Leemans 28, 16. Fredriks 27, 17. Stoffer 19, 18. Harms 16, 19. Kok 14, 20. Fokkema 10, 21. Roelofs 9, 22. van Nieuwenhuizen 9, 23. Beitler 5, 24. van Daalen 3, 25. van Seventer 3, 26. Hasager 2, 27. Vos 1, 28. G. Gevers 1
Wij zien u graag weer bij de laatste wedstrijd in Spa Franchorchamps op 20 oktober.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…