Categories: ONK

DSB: Ronald Beitler maakt eerste meters op Kurstjens Honda

Ronald Beitler van het MARO racing team, vorig jaar nog actief als subtopper in de ONK125cc en dit jaar rijdend op de Kurtjens Honda in de ONK 250 heeft afgelopen week zijn eerste training afgerond op het circuit van Val de Vienne in Frankrijk.

Rijder en monteur hebben deze 3-daagse training sessie gebruikt om voldoende ervaring met de motor op te doen zodat veilig aan de eerste wedstrijd op 28 Maart in Assen kan worden deelgenomen.

Er waren elke dag vijf trainings sessies van +/- een half uur. De eerste dag was het weer uitstekend tot temperaturen van 27 graden celsius in de middag. Ronald begon zijn eerste sessies met soft slicks en bouwde langzaam het gevoel met de motor op. Naarmate de temperatuur opliep en Ronald harder rond ging kregen de banden het moeilijker. We besloten dan ook om medium compound banden te monteren, en dit bleek een hele verbetering te zijn.

Ronald zette de eerste dag een tijd van 1.53 neer.

De tweede dag was het bewolk en ook begon het harder te waaien, de temperatuur was echter nog steeds goed, zoÕn 18 graden in de middag. Tijdens de een na laatste training zette Ronald een tijd van 1.51,0 neer een teken dat het steeds beter ging. Het weer werd echter langzaam maar zeker slechter.

Het was de bedoeling om op de laatste dag het wedstrijd blok onder de motor te bouwen (de eerste twee dagen reden we met een volledig standaard blok en uitlaten). Een technisch probleem gooide echter roet in het eten, we monteerde daarom alleen de kit uitlaten. De laatste dag was het weer ondertussen slechter geworden en tijdens de eerste training begon het te regenen. Ronald maakte van deze gelegenheid gebruik om de regen banden te testen. Het goede gevoel dat hij bij de Michelin slicks wel had ontbrak echter nog bij de regenbanden. Aan het begin van de middag was de baan ondertussen droog, er stond wel een harde wind en het was koud. Dat betekende dat Ronald nog lekker wat rondjes kon maken op een bijna lege baan.

Ondanks dat er enkele zaken tegenvielen zijn we toch tevreden en hebben we technisch gezien voldoende ervaring met motor, afstelling en data logger en banden kunnen opdoen om met een gerust hard aan de eerste wedstrijd te beginnen. Omdat we het wedstrijdblok echter niet hebben kunnen testen, kunnen we daarmee eventueel nog voor problemen komen te staan. Wat het rijden van Ronald betreft, hij begint het 250 gevoel langzaam te krijgen maar zal toch nog heel wat kilometers moeten afleggen om voldoende vertrouwen te krijgen om voluit te gaan.

Groeten,

Maas Beitler

MARO Racing Team

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago