In de stromende regen is het Hans Smees niet gelukt om zijn 3e plaats van vorig jaar te herhalen, even leek het er wel op totdat in de 11e ronde de Honda op de door regen spekgladde baan over het voorwiel onderuit schoof en Hans in de tuin van een aanliggende woning tot stilstand kwam. Door een afgebroken voorremhendel kon Hans zijn weg niet vervolgen en zag daarmee zijn knappe 3e plaats letterlijk en figuurlijk in het water vallen.
Dat Hans tijdens zijn gastoptreden in de Supermono klasse wel de overwinning voor zich op wist te eisen verzachte de pijn nog een beetje. Op uitnodiging verscheen Hans aan de start van de supermono klasse waar hij op een geleende en voor hem onbekende motorfiets al tijdens te trainingen liet zien met een 2e tijd goed mee te kunnen komen. Bij de wedstrijd nam Hans kopstart en bouwde als snel een grote voorsprong op. De eerste overwinning van het seizoen was binnen en dit was een opsteker voor de nog komende wedstrijd in de 250cc klasse.
De trainingen voor de 250cc liepen minder vlekkeloos, de eerste 2 trainingen werden respectievelijk op een halfnatte en natte baan verreden. Aan het begin van de 3e kwalificatietraining was het droog echter regen dreigde en het was dan ook zaak om zo snel mogelijk een goede tijd te zetten want als het eenmaal begint te regenen dan is de mogelijkheid om de tijd te verbeteren verkeken. Toen na10 minuten trainen de regendruppels begonnen te vallen moest Hans genoegen nemen met de 6e startplaats. Er had echter meer ingezeten dus werd er met vertouwen uitgekeken naar de wedstrijd. Tonny Wassink is in de laatste training ook opgestapt en reed in slechts 4 rondjes naar een 21e trainingstijd.
Voor de wedstrijd leek het ondanks de donkere wolken aanvankelijk droog te blijven totdat tijdens het opstellen voor de opwarmronde de eerste druppels begonnen te vallen. De motorfiets werd snel de pitstraat ingestuurd en de slicks werden gewisseld voor regenbanden.
Zelfs Tonny Wassink die van tevoren had aangegeven niet te zullen starten in de regen nam in de stromende regen zijn startpositie in. Hans kwam goed weg en ging na het gedrang in de eerste bocht als 6e het eerste lange rechte stuk op. Hans; ÒIn de eerste ronde moest ik eerst even aftasten hoe de motorfiets zich zou gedragen, ik had met de nieuwe motor nog niet in de regen gereden en dan is dat even wennen. Voor mij reden Peter Politiek en Rob Filart, toen ik deze eenmaal had ingehaald hadden de eerste 3 rijders inmiddels flink afstand genomen.
Het rijden ging goed, ik reed redelijk vlot naar de op een 3e plek rijdende Jan Blok toe, Henk van de Lagemaat en Patrick Lakerveld waren op hun supersnelle aprilliaÕs inmiddels zover weggereden dat ik die niet meer zou kunnen achterhalen, ik besloot dan ook om achter Jan Blok te blijven rijden zodat ik hem in de voorlaatste ronde in zou kunnen halen. Na een paar ronden ging het tempo van Jan Blok echter wat naar beneden en kreeg ik vanuit de pitsstraat door dat mijn voorsprong op mijn achtervolgers snel afnam. Ik besloot dan ook om Jan Blok alvast in te halen en dit lukte vrij simpel, echter tijdens het insturen van een bocht gleed ineens mijn voorwiel weg en voor ik het wist lag ik in een tuin. Ik pakte direct de motor weer op maar kon door een afgebroken voorremhendel mijn weg niet vervolgen. Erg jammerÓ.
Tonny Wassink stond inmiddels ook al langs de kant maar deze had een andere reden; ÒHet rijden ging wel goed maar toen ik in de 9e ronde Henk van de Lagemaat zag aankomen ben ik gestopt om de jongens aan de kop van de wedstrijd niet in de weg te rijden, het rijden in de regen is niet aan mij besteed.Ó.