Geachte sportvrienden, Na 2 weken hard werken heeft Mile het Kawa-kitblok naar een respectabel vermogen getuned; dus met Arno en Mile als testrijders, Arie-Paul als De monteur(zonder Erik), ¬n onze tijdwaarnemer Pa Visscher(slivovic), vertrokken wij naar Frankrijk. Deze reis hadden we een complete SS600 racer bij ons en een standaard motor.
Het weer was in Frankrijk in ieder geval goed, maar op het circuit was het eigenlijk te druk om te racen.
Eerst nog met de standaardmotor gereden, dan de racer! Het is echt nog wennen, want na 9000 toeren barst het vermogen los om bij het maximum toerental met zoÕn 25 pk meer dan de standaardmotor echt vooruit te gillen.
De rijders moeten echt nog wennen aan dit motorkarakter, want bij 15500 toeren gilt de motor zo dat je denkt van: werkt die toerenbegrenzer wel?, gaat dit wel goed? Het geeft je wel een kick, je gaat het als rijder steeds leuker vinden om aan het gas te ÒhangenÓ!
Al met al een geslaagde testsessie, behalve dat schuivertje van Arno, daar raken wij al aan gewend, als-ie het maar niet tijdens de wedstrijden doet. Trouwens, dit jaar mag hij zelf aan zijn motor sleutelen. Op 3 april trainen we op Assen en 5 + 6 april is het wedstrijdweekeinde, de eerste ONK, daarna kunnen we meer vertellen.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…