Vanmiddag is de Supersport race verreden op het circuit van Magny Cours in Frankrijk. In deze laatste wedstrijd van het jaar en van Jarno Janssen eindigde Janssen op een 14e positie en Ron van Steenbergen op een 18e positie.
Tevens werd direct na de Supersport race de race voor de European GSX-R750 Cup verreden. Jarno van der Marel wist hierin een nette 12e positie te behalen.
De monteurs van Jarno Janssen hadden zich voor deze gelegenheid als Bassie en Adriaan verkleed wat Janssen wel kon waarderen. Janssen had een redelijke start en wist in de eerste ronde als 16e door te komen. Naarmate de wedstrijd vorderde kon hij opklimmen naar een 12e positie. In het laatste gedeelte van de wedstrijd kreeg Janssen een bijna schuiver te verwerken. Met de knie op de grond en het andere been in de lucht kon hij net voordat hij de grindbak in gleed de Suzuki overeind houden en moest weer vanaf de 16e positie naar voren vechten. Uiteindelijk sloot Janssen zijn carri¬re af op een mooie 14e positie.
Ron van Steenbergen had een slechte start en kwam als een na laatste de eerste ronde door. Al snel kon van Steenbergen zich herstellen en passeerde een aantal rijders en kwam op een 24e positie terecht. De hele wedstrijd vocht van Steenbergen uiteindelijk voor de 17e positie met twee andere rijders. Toen dit groepje op een ronde werd gezet verloor van Steenbergen de aansluiting en finishte op een 18e positie.
Jarno van der Marel had een redelijke start in de European GSX-R750 Cup. In de eerste ronde kwam van der Marel als 16e door. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam hij in een groep terecht welke vocht voor de negende positie. Van der Marel vocht zich door deze groep heen en lag op een gegeven moment 10e. In de slotfase van de wedstrijd werd hij door een andere rijder aangereden en finishte uiteindelijk op een 12e positie.
Jarno Janssen: ÒHet was me wel weer een wedstrijd! Ik kon goed meekomen in de begin fase van de wedstrijd. Wat later moest ik Nannelli en Lagrive laten gaan en reed ik op een 12e positie. Op een gegeven moment was ik de voorkant helemaal kwijt! Met de knie en de motor al liggend op de grond, kon ik net voor de curbstones de Suzuki overeind krijgen en maakte ik een uitstapje door de grindbak. Ik kwam als 16e weer op de baan en kon nog in een paar ronden twee posities terug pakken en eindigde ik op een 14e plaats. Ik ben tevreden over deze wedstrijd, alleen had ik het wel moeilijk na de laatste finishvlag in mijn carri¬re. Ik wil dan ook iedereen, maar dan ook iedereen die mij geholpen heeft in deze mooie jaren bedanken! Ik al me nu volledig concentreren op mijn team en hoop de rijders in mijn team mijn ervaring over te brengen welke ik in de loop der jaren heb opgedaan. Nogmaals wil ik de monteurs, sponsoren, vrienden, familie en vooral mijn vader bedanken voor deze hele mooie jaren!Ó
Ron van Steenbergen: ÒIk had een slechte start en ging als laatste de eerste bocht door. Gelukkig kon ik snel het ritme oppakken en sloot aan in groepje van drie rijders. De hele wedstrijd vocht ik met deze rijders welke uiteindelijk om de 17e positie ging. De meeste ronde heb ik dit groepje ook kunnen leiden, echter kon ik niet van ze wegrijden. Ik reed dan ook zeer constante rondetijden maar mijn plan om een gaatje te pakken lukte niet. In de laatste twee ronde werd ik op een ronde gezet door de leiders in de race waardoor ik de aansluiting miste. Ik wilde absoluut de leiders niet in de weg rijden en ging van het gas af nam genoegen met de 18e positie. Ik ben tevreden over dit resultaat en hoop de progressie welke ik dit jaar heb doorgemaakt vast te houden voor volgend jaar.Ó
Jarno van der Marel: ÒIk had een redelijke start en kwam als 16e door in de eerste ronde. Ik kon al gauw aansluiting vinden in een groep welke vocht om de uiteindelijke negende plaats. De hele wedstrijd vocht ik met deze rijders en kon zelfs even de leiding van dit groepje overnemen. In de laatste twee ronden werd ik geramd door een rijder achter mij waardoor ik de aansluiting verloor.
Ik lag toen op een 15e positie. Ik probeerde nog bij te komen, en kon ook nog drie rijders passeren, echter kon ik niet meer de negende positie terug pakken.
Ik ben wel tevreden over dit resultaat en ik denk, als ik meer tijd had gehad om aan de Suzuki GSX-R750 te wennen, dat er meer in had gezeten. Ik wil bij deze nog even Jarno Janssen bedanken voor de twee WK Supersport wedstrijden en het rijden van deze Suzuki Cup race. Ik ben echt blij dat ik deze kansen kreeg en heb kunnen laten zien wat ik in het eerste jaar Supersport toe in staat ben.
Tevens wil het ik het gehele team bedanken voor de geweldige tijd welke ik de laatste 2 maanden heb gehad.Ó
Dit was de laatste race van het seizoen. Team Suzuki Nederland is al volop bezig voor het seizoen 2006. Zodra er nieuws is omtrent de plannen voor 2006 zal er een persbericht verstuurd worden. Team Suzuki Nederland wil alle sponsoren en monteurs bedanken voor een geweldig seizoen 2005 en tot ziens in 2006!
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…