In de afgelopen twee kwalificaties, in Japan en Australi, noteerde Livio Loi zijn beste resultaten ooit. Deze keer, in Maleisi, bleef de Belgische coureur van RW Racing GP ver verwijderd van die persoonlijke records. Met de 2.14,468 die hij reed in de zevende ronde van de sessie in Sepang eindigde hij op slechts de 26ste plaats.
Vanaf het begin van de kwalificatie was duidelijk dat Loi het lastig had. Hij leek vastgeklonken aan de laatste plaats totdat hij halverwege de sessie de 2.14,468 noteerde waarmee hij steeg naar de 22ste plaats op dat moment. In de laatste ronden zat Loi in het midden van een groepje waar hij probeerde een slipstream te pakken om hem wat omhoog te trekken in de ranglijst, maar het lukte niet om zijn rondetijd te verbeteren.<br /> <br /> Een oorzaak aanwijzen voor de worsteling die Loi al sinds de eerste training doormaakt, is niet zo eenvoudig. Het lijkt een combinatie van factoren te zijn die hem plaagt. Het team werkte zich uit de naad om een oplossing te vinden, maar het ene probleem oplossen kan weer een nieuw probleem veroorzaken en dan wordt het eerder erger dan beter. Wat het team ook probeerde wat de motor betreft, het veranderde amper iets aan de sectortijden. Eén ding is duidelijk: het probleem zit in de bochten, want het was juist Loi die op het eind van het rechte stuk de hoogste snelheid noteerde: 231,5 km.
<strong>Livio Loi, RW Racing GP, snelste ronde 2.14,468, zesentwintigste startplaats:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“Ik weet niet wat er aan de hand is. Het gevoel is vanaf de eerste training op vrijdagochtend niet goed en het wordt niet beter. Het probleem is dat het erg moeilijk, zo niet onmogelijk is om gevoel en vertrouwen te veranderen. Het gaat een heel, heel zware race worden, hoewel ik in mijn achterhoofd houd dat toen ik de laatste keer als 26ste op de grid stond (in Indianapolis), ik uiteindelijk de wedstrijd won. Hier in Sepang is er altijd kans op een regenbui en wie weet wat dat allemaal verandert….”</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote> <p><br /> </p> <strong><em>Handige links Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix:</em></strong> <ul> <li><a href="http://bit.ly/1M6QnUV" target="_blank">Volledig tijdschema en uitslagen</a></li> <li><a href="http://bit.ly/1M6QnUV" target="_blank">Waar te volgen op TV</a></li> <li><a href="http://bit.ly/203PDdp" target="_blank">Fotoverslag</a></li> </ul> <p> </p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> </p> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <p> <!–nieuwsbrief link einde –></p>