Eerder dit jaar kregen de in het Brits Superbike met Ducati rijdende teams te horen dat er ineens 10 kilo aan het minimum gewicht moest worden toegevoegd, nu wordt het reglement wederom aangepast maar nu mag er twee kilo vanaf.
Toen de teams de wijziging eind mei te horen kregen was er alom verbazing en enkele teams dreigden zelfs de races op Donington Park te willen laten schieten omdat het onverantwoord was om er, zonder eerst te testen, ineens tien kilo aan extra gewicht bij te doen.
Inmiddels is er een tweede evaluatie geweest waarin geconstateerd is dat de viercilinders hun verloren terrein weer goed hebben kunnen maken en dat het deelnemersveld wat meer in balans is. Er is daarom besloten dat het gewicht wat de tweecilindermachines mee moeten torsen met twee kilo wordt verminderd. De machines moeten nu aan het einde van de race inclusief vloeistoffen en eventuele onboard camera’s 172 in plaats van de controversiële 175 kg wegen.
"De nieuwe limiet zorgt voor wat gelijkheid bij de verschillende partijen voor de laatste twee raceweekends van het seizoen," liet directeur Stuart Higgs weten. "Het is duidelijk dat de viercilinders de laatste paar races dichterbij zijn gekomen, we hebben de situatie nog eens bekeken, zoals we eerder dit jaar beloofd hadden, en besloten het gewicht met twee kilo te verminderen."
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…