Home Teams Daniel Vermaas: ÔDe kop is erafÕ

Daniel Vermaas: ÔDe kop is erafÕ

0

De afgelopen maanden is er door het ProActief Factory Racing Team ontzettend hard gewerkt om alles op tijd klaar te krijgen voor de aftrap van het seizoen. De hulp van onze partners en sponsoren heeft hier dan ook flink aan bijgedragen!

We zijn erg content met het feit dat wij als ProActief Factory Racing Team dit seizoen door Dunlop, &nbsp;HocoParts en RR Motorsports worden ondersteund met kennis en kunde. Dit geeft ons nog meer vertrouwen om in 2016 de stijgende lijn van 2015 door te zetten en mee te strijden met de top van het OW Cup NK Supercup 1000.<br /> <br /> Het ontwerp van de racetrailer, de pitwanden en de Yamaha YZF-R1 werden door Skippy Design onder handen genomen en dit resultaat spreekt voor zich!<br /> <br /> De nieuwe Yamaha YZF-R1 is dit jaar ook voorzien van een hightech 2D-datasysteem. Hiermee verwachten wij de nodige stappen te kunnen gaan zetten en de Yamaha YZF-R1 verder naar onze smaak te ontwikkelen.<br /> <br /> Een zeer welkome en leuke bijkomstigheid tijdens dit event, was de aanwezigheid van een filmploeg voor het RTL 7 programma &ldquo;Op hete kolen&rdquo; met grillmaster Jeremy Vermolen, waarvoor wij eerder deze week zijn benaderd. Na overleg met organisator CRT Holland, welke dit volledig ondersteunde, besloten wij om aan deze uitzending mee te werken. Hoe leuk is dat, promotie voor de OW Cup, CRT Holland, de motorsport en natuurlijk ook voor ons team! De aflevering zal naar alle waarschijnlijkheid op vrijdag 15 april 2016 om 23.15 uur te zien zijn op RTL 7 en een week later op zaterdagavond worden herhaald om 18.30 uur. Exacte uitzenddata volgen, zodra wij hiervan de bevestiging hebben gehad.<br /> <br /> Vrijdag 25 maart werd door het team nog een testdag ingepland bij het CRT op het TT circuit Assen, om hier nog wat kilometers te maken voorafgaand aan de kwalificaties en race van zaterdag 26 maart. De regen gooide helaas roet in het eten. Het was dusdanig koud en glad op de baan, dat wij na 1 sessie besloten om niet meer te gaan rijden. Gelukkig hadden we de week er voor op het circuit van Valencia al de nodige kilometers gemaakt.

QP1 om 9.00 uur op zaterdag 26 maart was lastig. Zo&rsquo;n 80% van de baan was nat en de rest was droog. Zeer lastige omstandigheden, maar wel erg goed om te gaan rijden en de motorfiets beter te leren kennen. Na een aantal ronden te hebben gereden, leek het ons verstandiger om naar binnen te komen en ook te blijven, daar QP2 en de race op een droge baan verreden zouden worden.<br /> <br /> QP2 om 10.48 was droog en lieten we, met diverse kleine aanpassingen gedurende de kwalificatie, een snelste rondetijd van 1.46.596 noteren. Goed voor een 7e startpositie voor de race en 2 seconden achter de poletijd van de snelle Nigel Walraven.<br /> <br /> Tussen de bedrijven door waren we nog druk met de opnames voor het programma, de data van de motorfiets en hadden we, naar aanleiding hiervan, een behoorlijke wijziging doorgevoerd aan de elektronica voor de race.<br /> <br /> De start van de eerste OW Cup NK Supercup 1000 race ging naar behoren. De nieuwe Yamaha R1 laat zich iets anders starten dan de oude R1 waarmee we eerst reden en dit is voor ons nog even wennen. Voor de start van de race besloten we in overleg met de raceservice van Dunlop om met een harde Dunlop achterband van start te gaan. Deze weloverwogen keuze bleek zeer goed uit te pakken; de rondetijden waren constant en de grip van de Dunlop band was fenomenaal!<br /> <br /> De verandering die we aan de elektronica van de motorfiets hadden doorgevoerd, bleek echter iets te rigoureus. De motorfiets was tijdens het aanremmen te instabiel en hierdoor ontbrak het vertrouwen om echt laat in de ankers te gaan. Hierdoor hadden wij een lastige start van de race en werd het gat met de kopgroep al snel te groot om te dichten. Vanaf ronde 5 konden we versnellen en wisten we het gat met de nummers 4 en 5, Hoekstra en Luimstra, snel te dichten. Helaas duurde de wedstrijd net te kort om nog een aanval in te kunnen zetten en moesten we genoegen nemen met een 6e plaats.<br /> <br /> De dag sloten wij dankzij het TT circuit Assen af op het VIP-deck met een heerlijke barbecue, georganiseerd door grillmaster Jeremy Vermolen en onze vaste barbecue &lsquo;master&rsquo; Eddie!<br /> <br /> Op 23 april rijden we de 2e OW Cup NK Supercup 1000 race op het TT circuit van Assen en gaan we proberen om de stijgende lijn door te zetten! Wij zijn te vinden in pitbox 5. <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>