Home Teams Verslag Team Talens IDM – ONK Assen 2015

Verslag Team Talens IDM – ONK Assen 2015

0

Team Talens was weer aanwezig op het TT-circuit van Assen. Dit weekend werden de punten verdeeld voor het ONK tijdens het gecombineerde IDM-ONK evenement.

Er stonden 2 trainingen gepland op de vrijdag. De eerste sessie was een vrije training van 20 minuten. We hadden afgesproken om tijdens de training de pits in te gaan. Daar hebben we de temperatuur van de banden en de bandenspanning gemeten. Zodat we de afstelling nog wat fijner konden maken. Helaas kwamen we er in de pits achter dat de lamp van de oliedruk ging branden zodra we stil stonden. We hebben de vrije training uit voorzorg niet uitgereden. <p>&nbsp; </p> <p>Terug in de tent zijn we gaan kijken waarom de oliedruk lamp ging branden. Het zag er niet goed uit. Het motorblok liep nog super maar die zou het op deze manier niet lang uithouden. Tijd om het motorblok te wisselen was er ook niet tussen de vrije training en de eerste kwalificatie in. We hebben dus besloten om de eerste kwalificatie met hetzelfde motorblok te gaan rijden.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Direct gooiden we het tempo hoog om ze snel mogelijk een goede rondetijd neer te zetten. Na een ronde of 4 stond er een mooie tijd van 1.52,766 op de klok. Dit was voldoende voor een voorlopige 16e tijd. Gelijk daarna zijn we gestopt om het motorblok te sparen.</p> <p><br /> </p> <p> Tevreden over onze trainingstijd zijn we verder gaan kijken naar het probleem. En met het juiste gereedschap kwamen we erachter dat de oliedruk niks tot weinig meer was. &nbsp;(Dank je wel Henk Hummel). Met deze informatie zijn we die avond begonnen om het motorblok te wisselen met het reserveblok dat we bij ons hadden. Na een paar uur sleutelen liep het andere motorblok en waren we klaar voor de zaterdag.<br /> <br /> <strong>De zaterdag</strong><br /> Zaterdagochtend hebben we nog wat kleine dingen gedaan aan het zijspan. We konden beginnen aan de 2e kwalificatie voor de sprintrace aan. Rustig aan hebben we de sessie opgebouwd om te kijken wat deze andere motor zou doen. De motor liep gelukkig mooi en we hebben mooie ronden kunnen rijden. De tijd hebben we in deze sessie niet verbeterd omdat de grip van de banden al een stuk minder was geworden. Desondanks mochten we nog steeds op positie 16 starten. Voor het ONK ging het om de 6e startpositie.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p> Vervolgens hadden we later op de middag onze 1e race. Dit was de sprintrace die werd verreden over 7 ronden. Bij de start kwamen we goed weg in het drukke startveld. We zaten er goed bij in de eerste ronden van de race. We hielden de aansluiting met een groep van 8 zijspannen. Elke ronde was het stuivertje wisselen. Voor het publiek een mooie wedstrijd om te kijken. En voor onszelf ook een fantastische race. Een paar super inhaalacties resulteerde in een 15 eindpositie in de race. Voor het ONK betekende dit een 6e plaats. Een mooi resultaat in een superleuke race.</p>

<p><strong>De zondag</strong><br /> Op deze zondag hadden we de Gold Race. Deze race werd verreden over 14 ronden. Tegen 13.00 uur ging de race van start. Ditmaal mochten we starten op de 15e positie. Omdat de einduitslag van de sprintrace werd gebruikt als de startposities voor de Gold Race. Mooi voor ons.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p>Met weer een mooie start gingen we de eerste bochtencombinaties in. Met een druk veld voor ons konden we niet te veel proberen in de eerste ronde. Onze eerste doorkomst was op de 15e positie. Met mooie rondetijden van rond de 1.51 lag het tempo goed. Na een ronde of 4 /5 kwamen we klem te zitten achter de Duitse combinatie Caspar/Fries. Door het verschil in snelheid op de rechte einden kwamen we er maar niet langs. Onze rondetijden zakten daardoor wel 3 a 4 seconden per ronde. Het zijspan voor ons kwam vaak buiten de baan en kwam uit op rare lijnen. We wilden het risico niet nemen en zijn er dus achtergebleven. 2 andere combinaties konden er tegen het einde van de race op snelheid wel voorbij komen. Met de finish vlag kwamen we als 17e door. Voor het ONK betekende dit weer een 6e positie.<br /> <br /> </p> <p>Team Talens heeft een mooi weekend beleefd met mooie resultaten. Ondanks wat meer sleutelwerk dan normaal, was het er zeker niet minder gezellig om, samen met Team Ritzer. Met de mooie resultaten op de Gamma Racing Day zal ons volgende evenement ook WK zijn. Ditmaal op het circuit van Oschersleben in het weekend van 20 tot en met 23 augustus. Voor de WK cyclus zal dit het laatste weekend zijn met 2 races. Spannend dus, want hier zal ook de wereldkampioen bekend worden van dit seizoen. Dit willen we als Team Talens absoluut niet missen, dus we gaan nog hard aan het werk om alles in orde te krijgen.</p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>