Het afgelopen weekend zijn we in actie gekomen op de Nrburgring in Duitsland. Hier werd een dubbele wedstrijd voor het ONK Superbike verreden. De wedstrijd werd samen verreden met het IDM, dit is de Duitse variant van het ONK. Na veel problemen op vrijdag en zaterdag zat het zondag gelukkig meer mee.
Donderdag waren we al afgereisd naar Dé Ring, omdat er voor vrijdag vrije trainingen op het programma stonden. Dit was voor Ron prettig aangezien hij nog niet eerder op deze baan had gereden. Dit weekend werd het team ook bijgestaan door Sten van Rijk, een data-engineer, die zou helpen met de motor afstellen en ook Ron te adviseren over de te volgen lijnen op het circuit om tot het beste resultaat te komen. Hier heeft Ron veel van geleerd en direct in praktijk gebracht en deze aanwijzingen zal hij zeker meenemen in de volgende wedstrijden.<br /> <br /> De trainingen op vrijdag werden jammer genoeg bijna helemaal verpest door een onwillige motor. In de eerste sessie heeft Ron nog een ronde of 10 lekker kunnen rijden maar daarna was het een drama! De motor haperde steeds als hij warm werd en dat was steeds eerder het geval, na drie ronden begon het euvel al weer op te spelen. Telkens tussen de sessies door deden we er alles aan om het te verhelpen maar dit lukte maar niet. `S avonds om 11 uur stond het team nog allerlei onderdelen te vervangen op hoop van zegen.<br /> <br /> Zaterdag vlak voordat we de baan opgingen begon het te regenen, eerst een klein beetje maar het werd al snel steeds erger dus hebben we in de pits wielen met regenbanden gemonteerd. Na 10 minuten ging Ron weer de baan op maar dat liep slecht af: hij viel in de tweede ronde dus einde training. `S middags in de tweede training ging het een stuk beter met Ron en ook het weer knapte op. Eindelijk kon hij eens een hele training afwerken zonder noemenswaardige problemen. De motor bleef het goed doen dus was al het sleutelwerk van vrijdag niet voor niets geweest! De rondetijden werden steeds beter en een 38e trainingstijd was het resultaat, weliswaar op de IDM lijst want voor het ONK was dit de vijfde plaats. Voor verbetering vatbaar dus maar iedereen werd al weer wat optimistisch.
De wedstrijden werden op zondag verreden en het beloofde erg mooi weer te worden. Na in de ochtend een korte warming-up te hebben verreden was het om 11:30 tijd voor race een.<br /> <br /> <p><strong>Ron’s</strong> reactie na deze eerste race: </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“Ik had een redelijke start, maar in de eerste bocht viel er iemand voor me. Daardoor moest ik uitwijken en was ik de aansluiting kwijt.” De eerste bocht van de Nürburgring is een erg krappe en menigeen vind hier in de eerste ronde al zijn Waterloo. “Toen ik niemand meer voor me had reed ik in een soort niemandsland. Ik heb geprobeerd mij op mijn eigen rijden te concentreren en op de aandachtspunten van Sten te letten. Met een verbetering van de kwalificatietijd is dit ruimschoots gelukt.”</p> <p><br /> </p> </blockquote> <p>Race twee was het nog warmer dan race 1. <strong>Ron</strong> hierover: </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“De tijden kwamen er niet helemaal uit, maar het ging deze race beter dan de eerste race. Op dit niveau hadden we vrijdag na de laatste sessie moeten staan. Door de warmte had ik minder grip dan de eerste race maar desondanks reed ik dezelfde rondetijden maar iedereen kende dit probleem.”</p> </blockquote><br /> <strong>Harry </strong>over het weekend:<strong> <br /> </strong><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“Dit was een moeizaam weekend. Door de problemen op vrijdag liepen we het hele weekend achter de feiten aan. Onze dank gaat uit naar iedereen die ons heeft bijgestaan in woord en daad! Uiteindelijk hebben we dit weekend toch tevreden afgesloten en kijken we alweer uit naar de volgende race. We hebben nu weer een hoop huiswerk mee naar huis, maar zijn ervan overtuigd dat we dit voor de volgende wedstrijd af hebben!”</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote> <p>Via deze weg willen we Peter Schalken een spoedig herstel toewensen.</p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>