Home Teams Raceteam OosterveenÕs Olie blijft zoeken naar succes

Raceteam OosterveenÕs Olie blijft zoeken naar succes

0

Voor Jo‘l Wienen is het seizoen tot nu toe teleurstellend verlopen. Door technische en elektronische problemen heeft hij maar weinig kunnen trainen en slechts twee wedstrijden gereden, waarvan de ene met een haperende versnellingsbak en de andere met een standaard blok zonder het benodigde vermogen. Toch laat hij zich hierdoor niet uit het veld slaan, blijft positief gemotiveerd en weet dat hij hier alleen maar sterker door wordt. Manu‘l is vrijdag 5 juni wederom op Assen gaan trainen om verder te werken aan de afstelling van zijn motor en zich optimaal voor te bereiden op de wedstrijd van de volgende dag.

Zaterdag 6 juni mochten beiden vanaf 10.30 uur van start voor hun eerste kwalificatie en met name Jo&euml;l kwam direct in zijn ritme met Manu&euml;l in zijn kielzog. Ronden lang reden ze achter elkaar hun rondjes en realiseerden zeer nette rondetijden laag in de 1.46. Tegen het eind van de kwalificatie ondervond Jo&euml;l toch weer problemen met zijn motor en besloot om het rustiger aan te doen. Manu&euml;l zette nog een keer goed aan maar kreeg helaas te maken met een elektronisch probleem wat na de eerste kwalificatie wel direct verholpen kon worden.<br /> <br /> <p>De problemen met de motor van Jo&euml;l leken eveneens verholpen en beiden gingen om 12.43 uur van start voor de tweede en beslissende kwalificatie. Manu&euml;l bouwde zijn kwalificatie prima op en realiseerde met een lage 1.45 uiteindelijk de elfde startpositie voor de wedstrijd. Ook Jo&euml;l Wienen ging voortvarend van start en had vooraf aangegeven dat er nog wel iets te halen viel. Aan het einde van zijn tweede ronde ging het helaas gruwelijk mis in de Ramshoek toen hij bij het terugschakelen merkte dat er iets niet goed ging. In een poging om erger te voorkomen besloot hij om bij hoge snelheid zijn motor op de kant te leggen, vast te houden en af te remmen met zijn lichaam. Hiermee nam hij een enorm risico wat wonderbaarlijk goed uitpakte. Geen lichamelijk letsel, een gescheurde raceoverall en een in verhouding licht beschadigde motor waren het resultaat, maar hoe anders had dit kunnen aflopen. Uiteindelijk bleef zijn tijd uit de eerste kwalificatie staan en die was goed voor een negentiende startpositie.</p> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong> Manu&euml;l:</strong> &ldquo;In de eerste training ging het op zich wel lekker, maar tegen het eind viel de stroom ineens weg waardoor ik geen vermogen meer had. Voor de tweede kwalificatie was dit verholpen en kon ik mijn tijd met ruim een seconde verbeteren. Toch ben ik hier niet tevreden mee omdat het gewoon sneller moet. Nu op naar de wedstrijd en hopen op een goede start&rdquo;.</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote> Ruim voor aanvang van de wedstrijd, die om 17.10 uur van start zou gaan, was de motor van Jo&euml;l weer helemaal gereed. Helaas constateerde Jo&euml;l in de opwarmronde dat het probleem waardoor hij eerder die dag was gecrasht niet was verholpen en besloot direct weer de pitstraat in te rijden. Manu&euml;l vertrok vanaf de elfde startplaats maar kon niet voorkomen dat hij in de eerste bocht door een zestal coureurs voorbij gereden werd en na de eerste ronde als zeventiende doorkwam. Een aantal ronden bleef hij rond deze positie hangen in een groepje dat vocht om de elfde plaats. In een poging om andere rijders te passeren raakte hij een paar keer buiten de baan en kon vervolgens met enige achterstand weer helemaal op nieuw beginnen. Uiteindelijk kwam hij steeds beter in zijn ritme, passeerde de hele groep en kwam uiteindelijk toch nog met een lichte voorsprong als elfde over de finish.

Jo&euml;l probeerde het nog wel en startte vanuit de pitstraat maar kwam na de eerste ronde alweer binnen en parkeerde teleurgesteld zijn motor in de pitbox.<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong>Jo&euml;l: </strong>&ldquo;Na mijn crash is er heel hard gewerkt om de motor weer op tijd klaar te krijgen en dan is het ontzettend jammer dat ik weer de wedstrijd moet missen. Over een week gaan wij naar Oschersleben en ik hoop toch echt dat dit voor ons een probleemloos weekend gaat worden&rdquo;.</blockquote> <br /> Momenteel wordt alles met heel veel inzet en enthousiasme in gereedheid gebracht voor de volgende twee wedstrijden van het NK Supercup 600 op zaterdag 13 en zondag 14 juni. Deze keer vertrekt het team naar de Motorsport Arena in Oschersleben in voormalig Oost Duitsland en hoopt daar succesvol te zijn zodat er een einde komt aan een enerverende periode. &nbsp; &nbsp; <p><br /> </p> <p>&nbsp;</p> <div><br /> </div> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>