Home Teams Zelfs met 4 kg succesbalast staat er geen maat op Reiterberger

Zelfs met 4 kg succesbalast staat er geen maat op Reiterberger

0

Met een 4 op 4 begon het seizoen gewoonweg perfect voor het team van Werner Daemen. Dit weekend was het team opnieuw aan de slag op Lausitzring waar het een kleine maand geleden al een perfecte score wist te behalen.

Dit keer was ook DTM ( Deutsche Tourwagen Meisterschaft ) te gast op het circuit in het vroegere Oost-Duitsland. De combinatie van 2 topcompetities uit de auto- en motorsportwereld stond ook dit jaar weer garant voor overvolle tribunes en een ongelooflijke ambiance.<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>Bastien Mackels stond ook in Lautsitzring nog aan de kant. "Ik heb in Zolder op vrijdag les gegeven tijdens de Advance Riding Training van Motorsportschool Zolder. Ik heb veel gereden maar om het volle vermogen van de Superbike S1000RR aan te kunnen is er nog redelijk wat werk aan de winkel.&ldquo; &nbsp;Maar de eerste kilometers deden Bastien zichtbaar deugd.</p> </blockquote><br /> <p>Markus Reiterberger moest na zijn zegereeks 4 kg balast aan de BMW hangen. Deze nieuwe regel is dit jaar ingevoerd in IDM om het allemaal een beetje spannender te maken. Dit gewicht moet minstens 2 wedstrijden op de S1000RR blijven hangen.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>"Het was een heel karwei voor het team om het gewicht zo gelijkmatig mogelijk te verdelen. 4 kg lood is een hele hoop als je het zo ziet liggen. Maar wederom heeft het team een superjob gedaan&ldquo;</p> </blockquote>&nbsp;<br /> <p>De balast verhinderde Markus niet om ook tijdens de Superpole weer de besttijd te realiseren en zich te verzekeren van de eerste startrij tijdens de wedstrijden. Tijdens de eerste wedstrijd waren het de Ducati&rsquo;s die als eerst weg waren maar spoedig nam Markus de leiding over. Alleen Max Meukircher beet zich vast in Markus zijn achterwiel. <br /> <br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>"Ik wilde in het begin, net als in Zolder, een gaatje slaan op mijn naaste achtervolgers. Maar ik heb, misschien mede door het extra gewicht, een beetje teveel van mijn banden gevergd. Op het einde heb ik een paar kleine foutjes gemaakt wat de gelegenheid gaf aan Max om zijn eerste zege van het seizoen binnen te halen. Ik ben echter tevreden met de 20 punten van de 2de plaats.&ldquo;</p> </blockquote>

<p>Bij de de start van de 2de reeks was vooral Javier For&eacute;s op de Ducati een harde noot om kraken. Maar eens aan de Spanjaard voorbij liep de jonge Duitser tiende per tiende weg bij zijn concurrenten om uiteindelijk zijn 5de zege in zes wedstrijden te behalen. &nbsp;</p> <p><br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>"Ik had een paar warme momenten tijdens de race. Het extra gewicht voelde precies dubbel zo zwaar aan. Maar eerlijk gezegd zou ik willen dat er nog wat bij komt&ldquo; lacht Markus. Ik wil toch mijn team nog eens extra bedanken voor dit huzarenstukje. Er is werkelijk niets teveel en te moeilijk voor die gasten."</p> </blockquote> <br /> Pepijn Bijsterbosch was met een plan naar Lautsitzring gekomen. Hij wilde daarvoor eerst en vooral een betere startpositie. Maar ook dit keer zorge het weer ervoor dat zijn plannen moesten worden opgeborgen. Na de eerste kwilifiactie op een zonnig circuit stond Pepijn op een 11de plaats geklasseerd. Samen met het team werd verder gewerkt aan een goede afstelling voor de 2de training. Maar voor de 2de training was het circuit , na een hevige regenbui, nog niet opgedroogden moest Pepijn dus als 11de de race aanvatten. <p> <br /> Hij kon nog oprukken naar een negende plaats maar dat was niet waar hij op had gehoopt.</p> <p>&nbsp; </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>"Ik kon mijn tempo van bij de start niet de ganse wedstrijd aanhouden. Bij het omleggen van de motor in snelle bochten en bochtencombinaties voelde de motor niet 100%.&ldquo; Tijdens de 2de wedstrijd liep het gelukkig allemaal beter voor de jonge Nederlander. &bdquo; Zeker de eerste ronde was heel erg goed. Ik had een heel spannend moment waardoor ik een paar plaatsen verloor maar die kon ik nadien toch terug pakken. We hebben het chassis en de elektronica een beetje aangepast en het liep merkelijk beter voor mij.&ldquo;</p> <p> </p> </blockquote><br /> Binnen 14 dagen staat alweer de volgende wedstrijd van het SUPERBIKE*IDM op het programma. Op 13 en 14 juni is het team actief op de Nurburgring. <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>