Home Teams Pinksterraces Erison Racing Team

Pinksterraces Erison Racing Team

0

Afgelopen weekend stonden de jaarlijkse Pinksterraces op het straten circuit Paalgraven in Oss op de kalender. Dit betekende voor de ONK/Benecup supersport de derde ronde.

Het Erison Racing Team vertrok zaterdagochtend richting het circuit om zo goed toe te kunnen werken naar &nbsp;de kwalificaties op de zondag en de dubbele races op maandag. <p >&nbsp; </p> <p>De eerste kwalificatie training verliep moeizaam voor het team en stond vooral in het teken van een voorrem die het moeilijk had. Na afloop van de training werden er dan ook diverse dingen aangepast zodat dit voor de rest van het weekend verholpen zou zijn.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>De tweede kwalificatie verliep dan ook een stuk beter. De motor werkte weer na behoren en Lesley kon zich na een prima vierde tijd trainen. Voor de racedag zouden er nog kleine wijzigingen worden aangebracht, zodat de motor iets makkelijker te rijden zou zijn en er &nbsp;volop zou kunnen worden meegestreden om het podium.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Op de maandag stond rond de klok van twaalf uur de eerste race op het programma. Lesley pakte toen de rode lichten doofden een uitstekende start en dook als tweede de eerste bocht in. Na enkele goeie openingsronden, waarbij Lesley dicht in het wiel bleef van de koploper gaf de achterband de nodige problemen halverwege de race. Lesley moest dan ook het tempo laten zakken en kwam onder druk te staan van de nummer drie in de race.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Deze volgde Lesley enkele bochten tot Lesley een klein foutje maakte en klein gaatje hield aan de binnenkant van de bocht. Hier dook de nummer drie dan ook direct in, terwijl Lesley net de deur dichte. Dit zorgde voor een flinke touche tussen beide heren en met enig geluk bleven ze beide op de motorfiets zitten. Jammer genoeg kwam Lesley niet helemaal ongeschonden uit de strijd doordat zijn linkerarm vast bleef hangen aan de motor van zijn concurrent. Bij deze actie schoot zijn schouder uit de kom, geluk bij een ongeluk schoot deze wel direct weer &nbsp;terug in de kom. Zoals u zult begrijpen zorgde dit wel voor de nodige pijn, maar met de tanden op elkaar kon Lesley de laatste rondes uitrijden en zo een meer dan prima derde plaats binnenhalen.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Na het podium is Lesley naar de dokter gegaan voor controle van zijn schouder, deze bleek nog niet helemaal goed in de kom te zitten en werd dan ook door de arts weer terug gezet. Het advies was, zoveel mogelijk koelen en rusten, &nbsp;Lesley moest dan zelf inschatten of hij aan de tweede race kon starten.</p> <p> </p> <p> </p> <p> <div><br /> </div> </p>

<p>De keuze voor Lesley zelf was meer dan duidelijk, dus werd er door het team de motorfiets weer klaargemaakt voor race twee. Want gestart worden zou er. Het plan was om zoveel mogelijk goed te maken in de eerste paar ronden om zo aan het einde van de race een marge te hebben waarop terug gevallen zou kunnen worden.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p>Lesley pakte wederom een wereldstart en liep samen met leider Chris Nobel met ziende ogen weg bij de concurrentie. Helaas werd de pijn na drie ronden te groot en moest Lesley het tempo laten zakken en werd langzaam binnen gehaald door de achtervolging. Elke ronde kwamen ze dichterbij en na enkele ronden moest Lesley ook twee plaatsen afstaan. Met nog twee ronden te gaan was het gat door de achterliggende weer gedicht. &nbsp;Maar Lesley kon door zeer verdedigend en slim te rijden de vierde plaats vasthouden. Een prestatie van formaat al zeggen we het zelf.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p>Door het doorzettingsvermogen van Lesley is er nog steeds hoop op een goeie eindklassering en is het team al weer druk in voorbereiding op de volgende race.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p>Lesley neemt op dit moment zijn rust en pakt dan weer de fysieke training op om zo fit mogelijk aan de start te staan.</p> <p><br /> </p> <p>De volgende race vind plaats op het circuit van Nurnbergring tijdens het IDM weekend op 12,13 &amp; 14 juni. We willen alle sponsoren bedanken die het mogelijk maken en hopen jullie te mogen begroeten op het circuit.</p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>