Vlak na de start van het seizoen overstappen op een nieuw elektronicasysteem zorgde de laatste tijd voor de nodige problemen bij Alex Lowes en Randy de Puniet maar afgelopen weekend in Donington Park was er duidelijk vooruitgang te zien.
Samen met het MV Agusta Reparto Corse team koos het Voltcom Crescent Suzuki team ervoor om de eerste twee races van het 2015 seizoen met de oude vertrouwde elektronica te rijden om vervolgens de verplichte overstap te maken naar het Magneti Marelli systeem.<br /> <br /> Dat dit voor de nodige problemen zorgde was te verwachten en de resultaten van Alex Lowes en Randy de Puniet vielen de laatste tijd dan ook ronduit tegen. In het raceweekend op Donington Park was er echter duidelijk verbetering te zien bij met name Lowes. De Brit zat er in de trainingen goed bij en wist ook de races goed af te sluiten met twee zesde plaatsen.
<blockquote>“Donington was een positieve stap voorwaarts en we hebben eindelijk een slag kunnen maken met het elektronica systeem van Marelli, de motor reageert tenminste normaal op veranderingen. Het motorblok draait stabieler en is makkelijker te beheren voor de technici waardoor we afgelopen weekend eindelijk weer konden werken aan dingen die normaal zijn voor een raceweekend. Wat dat betreft voelde dit als de eerste echte test met dit systeem aangezien de focus van et team de laatste tijd lag op het normaal laten functioneren van de motor,” vertelde teammanager <strong>Paul Denning. </strong><br /> <br /> ”Gezien het gebrek aan tijd voor het afstellen van de motor en het opbouwen van een raceritme zijn de twee zesde plaatsen van Alex zeer goed te noemen, daarnaast wist hij zich als vijfde te kwalificeren. Als we de tweede race als voorbeeld nemen dan werd Alex alleen verslagen door de fabrieks Kawasaki’s, de fabrieks Ducati’s en Leon op de fabrieks Aprilia – we moeten het resultaat dus in de goede context plaatsen. Mijn felicitaties aan Alx en het hele team aan beide kanten van de pitbox voor het maken van deze stap en voor het gefocust en positief blijven. Nu kunnen we gaan werken aan het begrijpen hoe we de motor sneller kunnen maken over een hele raceafstand en als Alex’s zelfvertrouwen groeit dan zullen we vaker dit soort, en ook betere, resultaten kunnen pakken. De twee 14e plaatsen voor Randy zijn niet iets om enthousiast over te raken en hij is ook teleurgesteld maar hij heeft punten gepakt en ook dat is een verbetering ten opzichte van voorgaande races en we zullen er alles aan blijven doen om de motor voor hem te verbeteren zodat ook hij zijn tempo kan verhogen.”</blockquote><br /> <br /> <a target="_blank" href="http://bit.ly/1FE72jD">Fotoverslag WSBK Donington Park</a> <br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>