Het 2014 seizoen begon dramatisch voor Jorge Lorenzo, na de eerste twee races had de Spanjaard al 44 punten achterstand op klassementsleider Marc Marquez. Een sterkere tweede helft van het seizoen zorgde ervoor dat Lorenzo met vertrouwen naar het komende seizoen kijkt.
<p>Diverse operaties in de wintermaanden zorgden ervoor dat Jorge Lorenzo niet topfit was toen het 2014 seizoen van start ging. De Movistar Yamaha rijder had het daarnaast moeilijk met de nieuwe Bridgestone banden en de nog niet helemaal goed reagerende Yamaha M1.</p> <br /> <p> Tot overmaat van ramp ging Lorenzo in de eerste ronde van de eerste race van het seizoen onderuit en beging hij in de tweede race een blunder door een stevige valse start te maken. Lorenzo leek daarmee al op voorhand uitgeschakeld te zijn voor de wereldtitel want na twee races was zijn achterstand al 44 punten op klassementsleider Marc Marquez.</p> <br /> <p> In de daaropvolgende race pakte hij met een derde plaats zijn eerste podium in Mugello. Tijdens deze zesde race van het seizoen vocht hij een felle strijd uit met Marquez voor de overwinning om er uiteindelijk net naast te grijpen en tweede te worden.</p>
<p>Niet veel later was er nog het debacle op het natte TT Circuit Assen waarbij Lorenzo pas als dertiende over de streep kwam maar daarna kwam de Spanjaard in zijn ritme en stond hij in elke race, op die in half nat Valencia na, op het podium en wist hij twee overwinningen te pakken, te weten op Aragon en Sepang. Uiteindelijk werd Lorenzo derde in de eindstand en het was voor het eerst dat Lorenzo niet in de top twee stond sinds zijn overstap naar de MotoGP klasse. Door deze sterke tweede helft van het seizoen kijkt de Yamaha rijder vol goede moed naar het komende seizoen.</p> <blockquote>“Die derde positie was niet eens zo slecht. Ik had een beetje geluk dat Pedrosa aan het einde van het seizoen wat foutjes maakte want anders was ik waarschijnlijk vierde geworden," vertelde Lorenzo. "Ik verloor mijn tweede plaats in het kampioenschap echter door mijn fouten in Qatar en Austin en daarna in Assen. Vanaf de Sachsenring stond ik altijd op het podium, behalve dan in Valencia, en dat is een goed teken voor 2015.”</blockquote><br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>