Bomba organiseert ook in januari 2015 weer een aantal cursus avonden voor de liefhebbers van motorrace techniek.
In januari kunnen techneuten, maar ook rijders en geïnteresseerden uitleg krijgen over de mogelijkheden van data recording en de werking en afstelling van de vering. Cursisten worden op snelheid en techniek niveau ingedeeld in kleine groepjes. Hierdoor is er ruimschoots aandacht voor elke cursist zijn persoonlijke vragen. <br /> <br /> <p>Bij beide cursussen ontvangt iedere cursist als naslagwerk een map met daarin het behandelde cursus materiaal. Er wordt duidelijk uitgelegd met behulp van een beamer en voorbeelden uit de praktijk. Hoewel er veel informatie wordt overgedragen gaat dit in een ontspannen sfeer. Doordat we met kleine groepjes gaan werken is er dan ook ruim voldoende aandacht voor persoonlijke ervaringen en vragen. </p> <p><br /> </p> <p><strong>Cusus 2D data recording</strong></p> <p>In de cursus 2D data recording wordt stap voor stap uitgelegd hoe moderne data recording werkt, wat er allemaal mee mogelijk is en hoe deze data omgezet kan worden naar zinvolle informatie over de motorfiets. Aan de hand van praktijk voorbeelden laten we zien hoe de bekende lijntjes op het scherm omgezet kunnen worden in conclusies. Dit betreft bv de vergelijking van de beide wielsnelheden, de analyse van de vering sensors of het aflezen van de hellingshoek ( hoe ‘schuin’) en de gereden rijlijn op een Google Earth foto van het circuit. Ook wordt het gas en rem gedrag van de rijder onder de loep genomen. </p> <br /> Deze cursus is bedoeld voor zowel technisch geïnteresseerde liefhebbers als voor de (meer ervaren) gebruikers die een opfris cursus kunnen gebruiken. <br /> <br /> Voor ervaren 2D gebruikers is dit bovendien een ideale opfris cursus. Ook zij worden bij elkaar ingedeeld en kunnen hun eigen laptop meenemen om zo beter te kunnen oefenen. Ook is er natuurlijk ook hier ruimte om je eigen praktijk vragen beantwoordt te krijgen.
<p><strong>Cursus vering en chassis afstellingen</strong><br /> In de cursus vering en chassis afstellingen wordt op een begrijpelijke manier uitgelegd hoe de verschillende componenten van de voorvork en schokbreker werken en hoe deze samen met de chassis instellingen het gedrag van de motorfiets beïnvloeden. Er wordt in deze cursus ingegaan op de keuze van de juiste veren en de instel mogelijkheden van de demping. Ook wordt de invloed van chassis instellingen zoals de rijhoogte en de swingarm lengte uitgelegd. Waar nodig wordt de uitleg ondersteund met voorbeelden uit een chassis programma en data recording. </p> <p><br /> </p> Deze cursus is bedoeld voor rijders en technici die meer uit de afstelmogelijkheden van hun racer willen halen maar daarvoor de kennis of ervaring missen. Ook wie meer wilt weten over het analyseren van de vering m.b.v. data recording komt hier aan zijn trekken. <p> <br /> Deze cursus is ideaal voor teams en technici die meer willen weten over de afstelmogelijkheden van hun racemotor. <br /> <br /> <strong>Bomba</strong><br /> Bomba is de bedrijfsnaam van Peter Bom. Peter heeft ruim 14 jaar ervaring als data specialist en crew chief en werkte o.a. voor Honda, Yamaha en Ducati op fabrieksniveau in het World Supersport en World Superbike kampioenschap. De afgelopen 5 jaren was Peter actief in de Moto2 en Moto3 klasse in de GP’s. Daarnaast is Bomba importeur voor Nederland van 2D datasystemen. <br /> <br /> De cursus avonden worden in de maand januari verzorgt en duren 4 uur. De kosten bedragen € 95,-per cursus incl. BTW en worden verzorgd bij Wim ter Braake motoren, Nijverheidsweg 8, 7948 NE Nijeveen (Meppel). <br /> <br /> Inschrijven kan per mail naar <a href="mailto:peterbom4racing@hotmail.com" class="ApplyClass">peterbom4racing@hotmail.com</a> <br /> <br /> Vermeld in je mail s.v.p. duidelijk de volgende gegevens: </p> <ul> <li>De soort cursus waarvoor je je opgeeft </li> <li>Je naam en telefoon nr. </li> <li>De coureur of race team waarvoor je werkt (indien van toepassing) </li> <li>De race klasse waarin je actief of in geïnteresseerd bent</li> <li>Of je wel of niet al een 2D gebruiker bent en je eigen laptop graag mee wilt nemen voor een persoonlijke uitleg. </li> </ul> <p><br /> </p> <p> <!– AddThis Button BEGIN –> </p> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <p> <!–nieuwsbrief link einde –></p>