Home MotoGP MotoGP: Tweede testdag in Valencia valt grotendeels in het water

MotoGP: Tweede testdag in Valencia valt grotendeels in het water

0

Na een zonnige eerste testmiddag in Valencia was het op de tweede testdag kommer en kwel voor teams en rijders. Van tijd tot tijd regen en een tussendoor een niet opdrogende baan zorgde ervoor dat er slechts elf rijders in actie kwamen, Danilo Petrucci was daarvan de snelste.

Toen om tien uur &rsquo;s ochtends de tweede testdag officieel van start ging stond niemand te trappelen om het koude en natte Ricardo Tormo circuit op te gaan. Pas bijna twee uur later zagen we de eerste coureur de baan op gaan, die coureur was Yonny Hernandez die de voor hem nieuwe Ducati Desmosedici GP14.2 een aar ronde op de natte baan uitprobeerde. Een paar minuten later volgden Marc Marquez&nbsp; en Loris Baz.<br /> <br /> Marquez voerde, niet geheel verwonderlijk, het veld een tijdje aan voordat hij na zeven rondjes weer naar binnen gaat. Baz nam daarna de leiding over tot Marquez weer de baan op ging. Inmiddels waren ook Marco Melandri, Alvaro Bautista en Scott redding rondjes gaan rijden. Daarvan was het Redding die op de Marc VDS Honda de tijd van Marquez verbeterde.<br /> <br /> Het was inmiddels opgehouden met regenen en de tijden gingen steeds verder omlaag, de baan bleef echter nat. Drive M7 Aspar rijders Nicky Hayden en Eugene Laverty voegden zich ook bij de rijders die het toch de moeite waard vonden om op het natte circuit te rijden.<br /> <br /> Later volgden ook nog Danilo Petrucci, Cal Crutchlow en Valentino Rossi. Voor Crutchlow was het echter snel weer voorbij, de Brit kwam in zijn outlap in de vierde bocht op lage snelheid ten val en hield het voor gezien, ook omdat het later weer stevig ging regenen.

Voordat het weer harder ging regenen hadden Hernandez en Petrucci zich naar de kop van het testklassement gereden, enige tijd was het Hernandez die op kop stond maar later werd dat Petrucci. De nu voor Pramac Ducati rijdende Italiaan ging steeds sneller rond maar kwam toen ineens weer harder begon te regenen ten val.<br /> <br /> Tijdens de harde regen was het stil op het circuit van Valencia maar toen het later weer ophield met regenen en de zon zelfs weer tevoorschijn kwam waren er nog een aantal rijders die kilometers maakten. De tijd van Petrucci werd echter niet meer verbeterd.<br /> <br /> De Italiaan was 1,167s sneller dan Hayden. Redding, die in de laatste paar minuten nog onderuit schoof, werd derde voor Rossi, Bautista, Hernandez, Melandri, Marquez, Baz en Laverty. Bautista was de meest actieve rijder, hij reed 49 ronden op de Aprilia.<br /> <br /> Het spreekt voor zich dat er weinig nieuwe spullen getest werden. Wel probeerde Hayden de nieuwe klanten Honda uit, de Amerikaan wisselde het rijden met de nieuwe Honda af met het rijden op de machine van dit jaar. <p><br /> </p> <p>Klik op de volgende link voor een uitgebreid fotoverslag: <a href="https://www.facebook.com/media/set/?set=a.796216947087445.1073741981.131428220232991&amp;type=1" target="_blank">Valencia test&nbsp;</a></p> <p>&nbsp;</p> <p> <br /> <strong>MotoGP test Valencia – tijden dag 2</strong><br /> <br /> <table> <tbody> <tr> <td><strong>&nbsp;</strong></td> <td><strong>Naam <br /> </strong> </td> <td><strong>Team <br /> </strong> </td> <td><strong>tijd <br /> </strong> </td> <td><strong>verschil <br /> </strong> </td> <td><strong>ronde <br /> </strong> </td> </tr> <tr> <td>1</td> <td>PETRUCCI, Danilo</td> <td>Pramac Racing</td> <td>1:42.431</td> <td> </td> <td>23 / 23</td> </tr> <tr> <td>2</td> <td>HAYDEN, Nicky</td> <td>Drive M7 Aspar</td> <td>1:43.598</td> <td>1.167</td> <td>24 / 44</td> </tr> <tr> <td>3</td> <td>REDDING, Scott</td> <td>Team Estrella Galicia Marc VDS</td> <td>1:43.813</td> <td>1.382</td> <td>42 / 42</td> </tr> <tr> <td>4</td> <td>ROSSI, Valentino</td> <td>Movistar Yamaha MotoGP</td> <td>1:43.813</td> <td>1.382</td> <td>8 / 13</td> </tr> <tr> <td>5</td> <td>BAUTISTA, Alvaro</td> <td>Factory Aprilia Gresini</td> <td>1:43.827</td> <td>1.396</td> <td>47 / 49</td> </tr> <tr> <td>6</td> <td>HERNANDEZ, Yonny</td> <td>Energy T.I. Pramac Racing</td> <td>1:44.432</td> <td>2.001</td> <td>18 / 19</td> </tr> <tr> <td>7</td> <td>MELANDRI, Marco</td> <td>Factory Aprilia Gresini</td> <td>1:44.873</td> <td>2.442</td> <td>22 / 24</td> </tr> <tr> <td>8</td> <td>MARQUEZ, Marc</td> <td>Repsol Honda Team</td> <td>1:45.715</td> <td>3.284</td> <td>16 / 17</td> </tr> <tr> <td>9</td> <td>BAZ, Loris</td> <td>NGM Forward Racing</td> <td>1:46.143</td> <td>3.712</td> <td>32 / 32</td> </tr> <tr> <td>10</td> <td>LAVERTY, Eugene</td> <td>Drive M7 Aspar</td> <td>1:46.871</td> <td>4.440</td> <td>15 / 26</td> </tr> <tr> <td>NC</td> <td>DE ANGELIS, Alex</td> <td>Octo IodaRacing Team</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr class="even pos_0"> <td>NC</td> <td>ABRAHAM, Karel</td> <td>Cardion AB Motoracing</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td>NC</td> <td>VI&Ntilde;ALES, Maverick</td> <td>Team Suzuki MotoGP</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr class="even pos_0"> <td>NC</td> <td>PEDROSA, Dani</td> <td>Repsol Honda Team</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td>NC</td> <td>IANNONE, Andrea</td> <td>Ducati Team</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr class="even pos_0"> <td>NC</td> <td>CRUTCHLOW, Cal</td> <td>CWM LCR Honda</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td>NC</td> <td>SMITH, Bradley</td> <td>Monster Yamaha Tech 3</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr class="even pos_0"> <td>NC</td> <td>DOVIZIOSO, Andrea</td> <td>Ducati Team</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td>NC</td> <td>ESPARGARO, Aleix</td> <td>Team Suzuki MotoGP</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr class="even pos_0"> <td>NC</td> <td>MILLER, Jack</td> <td>CWM LCR Honda</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td>NC</td> <td>ESPARGARO, Pol</td> <td>Monster Yamaha Tech 3</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr class="even pos_0"> <td>NC</td> <td>PIRRO, Michele</td> <td>Ducati Test Team</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td>NC</td> <td>BRADL, Stefan</td> <td>NGM Forward Racing</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr class="even pos_0"> <td>NC</td> <td>DI MEGLIO, Mike</td> <td>Avintia Racing</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td>NC</td> <td>HOFMANN, Alex</td> <td>Aprilia Test Team</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr class="even pos_0"> <td>NC</td> <td>BARBERA, Hector</td> <td>Avintia Racing</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td>NC</td> <td>LORENZO, Jorge</td> <td>Movistar Yamaha MotoGP</td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> </tbody> </table> <br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> </p> <p> </p> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <p> <!–nieuwsbrief link einde –></p>