Home MotoGP MotoGP: Phillip Island: Crutchlow valt in laatste ronde van het podium

MotoGP: Phillip Island: Crutchlow valt in laatste ronde van het podium

0

Voor Cal Crutchlow duurde de MotoGP race van de Tissot Australian Grand Prix welgeteld ŽŽn ronde te lang. De Ducati coureur leek op weg naar een zo goed als zekere tweede plaats totdat een crash in laatste ronde roet in het eten gooide.

<p>Bandenproblemen en het Phillip Island circuit, het lijken zo langzamerhand wel twee woorden die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Ook tijdens de 2014 editie van de Australian Grand Prix speelden de Bridgestone banden weer een grote en belangrijke rol. Zo kwamen er tijdens de trainingen al diverse coureurs ten val op de speciaal door Bridgestone meegenomen asymmetrische voorbanden (op het loopvlak van de band rechts en links een verschillende compound). Toen de temperaturen zondag tijdens de MotoGP wedstrijd ook nog eens snel omlaag gingen (in ruim een uur tijd gingen de temperaturen op het Australische circuit van 25 naar ongeveer 16 graden) en in vergelijking met de trainingen en kwalificatie een stuk lager waren konden de problemen dan ook niet uitblijven.</p> <br /> <p> Er is een gezegde, de &eacute;&eacute;n zijn dood is de ander zijn brood, en deze leek tijdens de MotoGP wedstrijd tot in de laatste ronde op het lijf geschreven van Ducati Team coureur Cal Crutchlow. De Brit klom door een val o.a. Marc Marquez en Pol Espargar&oacute; (beiden banden) en de ook met bandenproblemen kampende Jorge Lorenzo naar de tweede plaats in de wedstrijd. In de allerlaatste ronde ging het sprookje echter alsnog verloren toen ook Crutchlow zonder enige waarschuwing de controle over de voorkant verloor en een zo goed als zekere tweede plaats in rook op zag gaan. Oorzaak van de crash, juist… een teveel afgekoelde voorband.</p> <div><br /> </div>

<strong>Cal Crutchlow, Ducati Team, DNF:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> &ldquo;Ik ben echt helemaal ontdaan met het resultaat van vandaag. Dit hebben we niet verdiend. De eerste keer dat ik gedurende de wedstrijd iets vertraagde was in de allerlaatste ronde, hierdoor koelde de voorband duidelijk af. Ik koos voor de race voor asymmetrische voorband en wisten vooraf dat we daarmee een risico namen. De enige fout die ik tijdens de race heb gemaakt is het vertragen in de laatste ronde i.p.v. het vol door blijven pushen de rest van ronde en dat is uitermate frusterend en jammer. Dit is een grote teleurstelling voor mijn team omdat ik geloof dat juist zij het verdienden. Het spijt me echt heel erg voor hen.&rdquo;</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote><br /> <p><a href="https://test.racesport.nl/KALENDER/MotoGP/tabid/95/ModuleID/1427/ItemID/33/mctl/EventDetails/Default.aspx">Volledig tijdschema en uitslagen Tissot Australian Grand Prix&nbsp;</a><br /> <br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>