Tijdens de Hamove races in Hengelo koos het Walraven racing team op het laatste moment om, naast de ONK race, ook mee te doen aan de International Road Racing Championship (IRRC). Dit betekende dat het team de Hoegee Suzuki moest prepareren voor drie races op n dag.
Tijdens de eerste IRRC race mocht Nigel van de tweede plek starten, maar bij de eerste bocht wist hij al de kop te pakken. Hij pakte enkele meters op Arie Vos en wist deze plek lange tijd vast te houden. Arie reed het gat wel dicht en met nog enkele ronden te gaan passeerde hij Nigel in de laatste bocht. Nigel wist in de buurt te blijven, maar kon het gat niet meer dicht rijden.<br /> <br /> Vanwege het ONK kampioenschap was de tweede race de belangrijkste voor Nigel. Nigel had tijdens de kwalificaties het ronde record verbroken en mocht als eerste starten tijdens de race. Meteen na de start kwam Nigel minder snel weg als normaal, maar pakte de eerste plek in de eerste ronde terug. Een spannend moment ontstond toen Arie op het laatste moment remde en Nigel in de laatste bocht passeerde. Nigel wist direct terug te counteren en de koppositie vast te houden. Lange tijd reed Nigel op de eerste plek en samen met Arie sloegen ze een groot gat met de rest van het veld. Arie begon steeds snellere tijden te rijden en omdat Nigel niet van Arie af kwam, koos hij ervoor om achter hem te gaan rijden. Arie brak vervolgens het ronde record en reed verder weg van Nigel. Nigel wist de tweede plek goed vast te houden en finishte als tweede.<br /> <blockquote>“Arie heeft veel ervaring op de stratencircuits, maar ik was blij dat ik goed bij hem in de buurt kon blijven. Ik liet Arie voorbij gaan, in de hoop dat ik hem kon volgen en later kon pakken. Maar toen reed hij een ronde record en kon ik niet meer aanhaken. Uiteindelijk ben ik wel tevreden en zit ik in het kampioenschap vlak achter Arie.”</blockquote>
Voor de derde race werd er al omgeroepen dat de derde maal scheepsrecht kon zijn. De tweede IRRC race startte Nigel weer van de tweede plek en de twee kemphanen vochten ronden lang voor de koppositie en zorgden voor spektakel. Na een remfout van Arie wist Nigel de koppositie stevig in handen te pakken en niet meer los te laten. Hij finishte met zijn Hoegee Suzuki als eerste.<br /> <blockquote>“Tja, dat was één race te laat. Neemt niet weg dat het een goede race was en dat ik erg blij ben met deze overwinning. Ik heb weer veel geleerd wat ik kan gebruiken tijdens de volgende race op het stratencircuit in Oss. De Hoegee Suzuki was top, de Pirelli’s gaven vertrouwen op deze krappe baan en mijn team werkte dit weekend perfect samen, dat was écht helemaal top!”</blockquote><br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a fb:like:layout="button_count" class="addthis_button_facebook_like"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a g:plusone:size="medium" class="addthis_button_google_plusone"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a title="Meld je hier aan" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>