Vrijdagavond vertrokken we richting Assen voor een dubbele wedstrijd meetellend voor het ONK. Dit raceweekend stond in eerste instantie tijdens de Pasen gepland, maar door de koude weersomstandigheden is dit destijds verplaatst naar afgelopen weekend. De weersvoorspellingen waren nu gelukkig een stuk beter, alhoewel op de zondag wel regen voorspeld werd.
Zaterdagochtend tijdens de eerste kwalificatie gingen we voor het eerst de baan op. Alles voelde direct goed en de tijden gingen ronde na ronde naar beneden. Ik wist lange tijd de tweede plaats in handen te houden, totdat vlak voor het eind Thomas van Leeuwen mijn achterwiel opzocht en me zo mooi als richtpunt kon gebruiken. Hij dook net onder mijn tijd waardoor ik van twee naar drie schoof. Voor de tweede kwalificatie werden wat kleine aanpassingen gedaan aan de eind gearing. Dit pakte goed uit en ik wist ruim een seconde verbetering te boeken en kwam op een 1.47,4 wat goed was voor de tweede startplaats. De eerste race van dit weekend werd aan het eind van de zaterdagmiddag verreden. Voordat de race begon, kreeg ik in de opwarmronde te kampen met een technisch probleem. De vijfde versnelling was verdwenen, wanneer ik van de vier naar de vijf schakelde vloog de motor in de neutraal. Het probleem was te groot om te repareren op de startgrid en ik vertrok dus van start zonder vijfde versnelling. Nu maar hopen dat verder alles heel zou blijven. Mijn start was goed en ik dook als eerste de haarbocht in maar moest daarna al snel Scott Deroue voorlaten. Ondanks het missen van de vijfde versnelling wist ik toch bijna zes ronden de tweede plaats vast te houden. Toen Thomas van Leeuwen me passeerde beet ik me vast in zijn achtwiel en liet deze niet meer los. Ik wist dat ik hem moest passeren in het slot van de laatste ronde, anders zou hij me direct terug pakken richting de ramshoek als ik van de vier naar de zes zou schakelen. Voor de laatste keer richting de ramshoek zat ik strak in zijn slipstream, bij het schakelen van de vierde naar de zesde vloog de motor in de neutraal…. Shittt dacht ik en ik miste een paar meter acceleratie en moest hierdoor genoegen nemen met de derde plaats.
<p>’s Avonds werd de motor gerepareerd en voor de zondag was ik voor 110% gemotiveerd, revanche moest er komen. De warming up werd nog verreden in de regen maar een uur voor de race kwam de zon door de wolken en begon de baan op te drogen. Vlak voor de race werden de slicks weer gemonteerd en tijdens de start van de race was de baan voor 90% droog. Ik begon wederom met een goede start en dook als eerste de haarbocht in! Scott wist me op de veenslang te passeren maar maakte daarna een foutje in de stekkenwal waardoor ik de koppositie weer overnam. De ronde erop passeerde hij me weer en bleef ik een aantal ronden in zijn achterwiel zitten. Totdat ik in de haarbocht m’n motor ernaast zette, Scott ging hierna direct wijd bij het uitkomen en kwam buiten de baan maar door een grote strook asfalt naast de baan kon hij direct zijn weg vervolgen. Wel had ik samen met Thomas een klein gaatje geslagen richting Scott.. Echter wist hij dit vlot dicht te rijden en de kop weer over te nemen. Toen hij me wederom passeerde snoepte Thomas ook direct een plaatsje mee en schoof ik van de eerste direct weer terug naar de derde plaats. Liggend op de derde plaats wachtte ik m’n kansen even af. Toen Scott vier ronden voor het einde langzaam bij Thomas weg begon te lopen wist ik dat ik in de aanval moest. Ik passeerde Thomas en reed het gaatje richting Scott weer dicht. Eenmaal in zijn achterwiel kwam ik bij het uitkomen van de strubben op de nog natte curbstones en hierdoor miste ik aardig wat tractie waardoor er direct weer een gat richting Scott ontstond. Ik dacht dat ik nog twee ronden had en begon opnieuw het gat te dichten. Liggend op de tweede positie verscheen plotseling de finishvlag, we meenden alle drie dat we nog een ronde meer hadden. Achteraf bleek dat het rondebord op start-finish telkens te laat was versprongen. Toch wel een beetje balen! Maar al met al was het een mooie race met een aantal mooie gevechten. </p> <p><br /> </p> <p>We richten ons nu op het British Superbike, deze wedstrijd wordt over 14 dagen verreden wederom op het TT circuit van Assen. Maar voordat het zover is ga ik eerst aankomend weekend met Dennis richting Turkije. De moriwaki cup rijdt namelijk op uitnodiging in het bij programma van de WSBK wedstrijd op Instanbul Park. <br /> <br /> </p>