Home Teams Teams: TT 2013 een grote deceptie voor Keppel Sidecar Team

Teams: TT 2013 een grote deceptie voor Keppel Sidecar Team

0

De TT van Assen is voor Nunspeetse Jarno Keppel en Arjen Portijk (Tuk) op een grote teleurstelling uitgelopen. In de 11e ronde, liggend op een 9e plaats, met re‘el uitzicht op 8e trad een mechanisch defect aan het motorblok op en moest het DNS Infratechniek-LCR-zijspan aan de kant gezet worden.

De trainingen op donderdag waren prima verlopen. Aan het einde van de donderdagmiddag mochten eindelijk de WK-zijspancombinaties de TT-baan op, om direct de eerste kwalificatie te rijden. Na die 20 min. was er 55 minuten pauze, mocht men in de pitsstraat blijven staan of &lsquo;even&rsquo; terug naar het tijdelijke paddock (buiten circuit op Junior baan). Daarna wederom 20 min. voor een tweede en laatste kwalificatie. In de eerste kwalificatie werd een keurige 11e tijd gerealiseerd, maar functioneerde de quickshift (schakelmechanisme) niet optimaal en moest met de voet ook opgeschakeld worden. In de pauze werd dat aangepast en in de laatste kwalificatie werd direct 2 sec. sneller gereden. Dat deden de meeste van de andere 18 teams ook en leverde de kwalificatietijd van 1.50,230 een 11e startpositie (5e rij) op. Jarno en Arjen waren daar zeer tevreden mee, want schakelen was nog niet optimaal en er zat dus meer in&hellip;<br /> &nbsp;<br /> Vrijdag om 18 uur was het dan eindelijk zover en mochten de 18 zijspannen (excl. 2 niet gekwal. ivm 115% regeling), waaronder 5 Nederlandse(!), achter de fietsende baco onder de tunnel door, richting pitsstraat. Gelukkig waren er veel toeschouwers gebleven (vanaf GT- tot Haarbocht was het nagenoeg vol), was het droog met af en toe zon (16 grd) en stelde #73 achter gelegenheid Grid-Girl Patricia Portijk op. Nadat startlicht gedoofd was, accelereerde Keppel/Portijk dwars door het veld en lag op 8e positie in de eerste (Haar)bocht. Het ritme was snel gevonden en er ontstond een groep van 4 combinaties, Rutz/Hofer, Smits/Verbrugge en G&uuml;rck/K&ouml;lsch, die om plek 9 t/m 12 duelleerden. Met constante rondetijden van lage 1.50 werd afgerekend met de Duisters G&uuml;rck en Zwitser Rutz, terwijl Smits in de snelle Veenslang/Stekkenwal een inschattingsfout maakte en achterop geraakte.

Met snelle rondetijden (snelste 1.49,239) en nu los van het groepje, reed Jarno en Arjen gestaag in, op de 8e plaats liggende Sloveense Remse/Biggs. De DNS-Infratechniek-LCR stuurde als een scheermes, maar Arjen bemerkte al wat olie op z&rsquo;n pak… Arjen tikte Jarno aan en die dacht, dat het een aanmoediging was, om de laatste 6 ronden, er nog even vol tegen aan te gaan! In de 11e ronde en met zicht op de 8e plaats, ging het faliekant mis in Duikersloot (zuid kant circuit) en knalde het Suzuki blok kapot. Er ontstond rook en direct werd het #73 bij post-17 Meeuwenmeer aan de kant gezet. Daar kwamen de vlammen uit de kuip, wat door olie op de hete uitlaat werd veroorzaakt. Weg einduitslag en mooie klassering!<br /> &nbsp;<br /> Volgende race: 14 juli ONK &amp; OBK Circuit Zolder (B)