Home Teams Teams: Speedy Koen debuteert met zevende plaats

Teams: Speedy Koen debuteert met zevende plaats

0

Vanwege de bekende reden dat START-Racing niet aanwezig was tijdens de ONK wedstrijden op de stratencircuits, is er ingeschreven voor twee O(pen) W(egrace) Cup races.

Afgelopen zaterdag reed onze coureur Koen Meuffels voor het eerst in wedstrijdverband in de Supercup 600. Koen liet zien dat hij de opgedane ervaringen snel kan omzetten in betere resultaten. Uiteindelijk wist hij bij zijn eerste echte optreden op de Yamaha R6 &nbsp;een prima 7e plaats te bemachtigen. <p >&nbsp; </p> <p>Vrijdagavond begon het raceweekend met het inrichten van de pitbox, waarna de monteurs direct met de voorbereiding begonnen door de motor nog eens grondig onder handen te nemen zodat ze niet alsnog voor verrassingen zouden komen te staan.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>De volgende dag wachtte het team in de ochtend twee kwalificatietrainingen en in de middag de wedstrijd. Koen startte in de B-groep en wist daarin met overmacht de snelste tijd neer te zetten in de 2e kwalificatie, waardoor hij mocht starten in de snellere A-groep doordat hij de 9e tijd overall had neergezet. Dat betekende een plaats op de 4e startrij.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Helaas voor Koen had een andere coureur zijn plaats bij de start ingenomen en moest hij noodgedwongen twee startrijen terug zijn race aanvangen.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>In de eerste 5 ronden kwam Koen steeds als 11e door en was het stuivertje wisselen in een groepje coureurs. Na in de 6e ronde afstand genomen te hebben van het groepje &nbsp;wist hij gestaag op te klimmen naar de 7e plaats, die Speedy vanaf de 10e ronde (van de in totaal 13) niet meer uit handen gaf. Koen zat lekker in zijn ritme en moest bij het vallen van de finishvlag minder dan een seconde toegeven op zijn voorganger Henry Compagner. Tussendoor had hij zijn p.r. op het TT circuit aangescherpt naar 1.45.799.</p> <p > <br /> </p> <p> </p> <p>Koen keek pal na de wedstrijd, net als de rest van het team, tevreden terug op de racedag op het TT-circuit.&nbsp;</p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> </p> <p>"Eindelijk kon ik het racegevoel en wedstrijdritme weer eens voelen. Vandaag bleek maar weer eens dat de overstap van de Moriwaki Cup naar de Supersport een behoorlijk grote stap is. Ik heb vooral veel van de data geleerd. Met de data-engineer heb ik zeer veel doorgesproken en dat was &nbsp;goed te merken tijdens de 2e kwalificatie. De monteurs hadden de Yamaha prima afgesteld. Tijdens de 1e kwalificatie trilde de voorkant iets, maar na de aangebrachte wijzigingen was dat weg en dat geeft vertouwen. Dat is een voorbeeld en zo zijn er nog wat veranderingen aangebracht waardoor ik een nieuw p.r kon laten noteren. &nbsp;Ik heb op het gebied van data, samen met de monteurs, veel geleerd en dat zal zeker een vervolg krijgen."</p> <p> </blockquote></p>

<p>Volgens Koen kan zijn p.r. nog verder naar beneden.</p> <p><br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>"Er is veel overleg geweest met de data-engineer en de monteurs waarbij ook mijn rijtechniek aan de orde kwam. Ik heb nog wat moeite met enkele bochten en verlies daadoor ongeveer 1,5 tot 2 seconden per ronde. &nbsp;Ook dat gaat steeds beter, dus zullen de tijden nog zeker naar beneden gaan."</p> <p><br /> </p> </blockquote> <p>Op 1 juni kan Koen de opgedane ervaringen verder in praktijk brengen wanneer er weer gestart zal worden in de Supercup in de OW-Cup.&nbsp;<br /> <br /> </p>