Na bijna 6 weken niet gereden te hebben vond in het weekend van 21 tot en met 23 september het ONK Supersport op het TT-circuit in Assen plaats. De race werd in het zelfde weekend verreden als het British Superbike kampioenschap.
Op donderdagavond was het team al vertrokken richting Assen om op vrijdag fris en voorbereid de eerste kwalificatie te rijden. De eerste kwalificatie vond plaats onder droge maar koude omstandigheden. Lennard ging de baan op met als eerste doel weer in het ritme te komen na de lange periode van rust. Iedere ronde wist hij zijn tijd te verbeteren en uiteindelijk noteerde hij de 23e tijd. Na de kwalificatie werden de plannen voor de volgende dag besproken met monteurs Jurgen en Albert om daarna alles voor te bereiden voor de tweede kwalificatie op zaterdag.<br /> <br /> Tijdens de tweede kwalificatie probeerde Lennard zo snel mogelijk in zijn ritme te komen. Iedere ronde wist hij zijn tijd te verbeteren alleen door een aantal foutjes wist hij net niet die juiste ronde te rijden. Hij wist zijn tijd wel te verbeteren alleen zijn positie bleef ongewijzigd, hij kwalificeerde zich dan ook als 23e.<br /> <br /> Tijdens de racedag op zondag was er eerst nog volop tijd om te genieten van de races van het British Superbike kampioenschap. De race werd namelijk pas aan het einde van de dag verreden. Om vier uur werd dan ook alles gereed gemaakt voor de start waarbij de rijders zich verzamelden in het parc fermé. De start van Lennard was redelijk goed en hij wist gelijk een aantal plekken te veroveren. In de bochten daarna wist hij nog een aantal posities te pakken waarmee hij in de eerste ronde als 21e door kwam. Deze positie wist hij een aantal vast te houden. Door een niet meewerkende achterkant van de motor verloor hij echter weer een aantal plekken. In de eindfase van de race kwam hij weer dichter bij de rijder voor hem, hij kwam echter net te kort om deze nog te verschalken. Het resultaat was dan ook een 23e plek in de daguitslag.<br /> <br /> Het was zeker geen vlekkeloos weekend. Achteraf hadden wij er iets meer van gehoopt. Het probleem met de achterkant van de motor zal dan ook onderzocht moeten worden om zodoende tijdens de laatste KNMV Cuprace op zaterdag 29 september een goed resultaat neer te kunnen zetten!
<p><strong>Verslag KNMV Cupraces 9 en 10 Assen (29 september)</strong><br /> <br /> Na het ONK weekend dat vorige weekend plaats vond waren Lennard en team gebrand op een goed resultaat tijdens de laatste KNMV Cup race van 2012. Op vrijdag werd er nog een training op het TT-circuit verreden om zodoende het probleem dat tijdens het ONK weekend speelde met de achterkant van de motor op te lossen. De trainingsdag werd met een goed gevoel afgesloten en er werd dan uitgekeken naar de wedstrijddag op zaterdag.<br /> <br /> <br /> In het begin van de ochtend had het flink geregend waardoor de kwalificatie op een natte baan verreden zou worden. De regenbanden werden onder de motor gestoken en Lennard probeerde van begin af aan zo snel mogelijk te gaan aangezien er deze dag maar één kwalificatie werd verreden. Dit leek aardig te lukken en Lennard had juiste gevoel in de regen al snel te pakken. Hij bleef de gehele kwalificatie rond de 5e plek te hangen. In de loop van de kwalificatie kreeg hij echter problemen met zijn quickshifter waardoor hij niet zo soepel kon rijden als hij graag wilde. Hij zakte uiteindelijk terug naar de twaalfde positie maar met de oorzaak in zijn achterhoofd kon hij zich met een goed gevoel focussen op de race.<br /> <br /> De eerste race werd gestart op een nog natte baan. Het was echter wel opgehouden met regenen en de zon begon af en toe te schijnen waardoor de kans groot was dat de baan tijdens de race hard zou opdrogen. De start van de race was goed. Lennard kwam goed van zijn plek en wist meteen een aantal plekken te winnen. In de bochten erna wist hij nog meer posities goed te maken en kwam de eerste doorkomst als 6e door. In de loop van de race begon de baan steeds meer op te drogen en hij reed steeds dichter naar de rijders voor hem. In de laatste ronde zette hij nog flink aan om de rijder voor hem te pakken. Hij kwam echter net één ronde tekort en finishte daarmee als 6e. Na de race bleek dat de rijder voor hem een jumpstart had gemaakt wat betekende dat Lennard alsnog als 5e is finishte!<br /> <br /> De tweede race werd gestart onder droge zonnige omstandigheden. Met het goede gevoel na de eerste race was Lennard gebrand op een even zo goed resultaat in de tweede race. De start van de race was niet super echter bij het aanremmen van de Haarbocht maakte hij alweer een aantal plekken goed. De eerste doorkomst kwam Lennard als 7e door. Deze positie wist hij een aantal ronden vast te houden echter in de ronden daarna begon hij weer posities te verliezen. Lennard miste het gevoel met de achterkant van de motor en kon daardoor niet rijden zoals hij had gewild. Hij probeerde alles op alles te zetten om zijn positie te verdedigen maar dit lukte niet. De tweede race finishede hij dan ook op een teleurstellende 13e plek.<br /> <br /> <strong>Lennard na de race:</strong></p> <p><strong><br /> </strong></p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“Dit was zeker niet de manier zoals ik seizoen 2012 had hopen af te sluiten! De eerste race ging super, het gevoel met de motor was erg goed wat veel vertrouwen gaf. De tweede race was echter exact het omgekeerde. Ik had geen enkel vertrouwen in de achterkant van de motor waardoor ik veel plekken heb verloren. Het seizoen is echter voorbij en de blik is nu op volgend seizoen!”</p> <p><br /> </p> </blockquote> <div> <br /> Met de laatste Cuprace is hiermee ook seizoen 2012 afgesloten. Uiteindelijk is Lennard als 7e geëindigd in de eindstand en heeft daarmee zijn doelstelling, finishen in de top 10 van het kampioenschap ruim behaald. Dit seizoen is mogelijk gemaakt door al onze sponsoren en hulp die wij gekregen hebben. Erg gaat dan ook een grote dank uit aan het team, sponsoren maar vooral aan Jurgen, Albert en Bouke! Tot volgend jaar!<br /> <br /> </div>