Home Algemeen Verbeterplan TT circuit Assen

Verbeterplan TT circuit Assen

0

Racesport.nl ontving een ingezonden brief van Arne van den Hoek, een brief waar de Super Cup 100 coureur uit Hilversum zijn verbeterplan voor het TT Circuit kenbaar wil maken bij het publiek en de coureurs die actief zijn op het Asser circuit.

Beste Racesport.nl bezoekers<br /> <br /> Ik benader jullie omdat ik al twee jaar met een re&euml;el verbeterplan in mijn hoofd rondloop maar er nooit wat mee heb gedaan. De Stichting Circuit van Drenthe pretendeert de veiligheid hoog in het vaandel te hebben maar een aantal nieuwe bochten zijn volgens velen een regelrechte verslechtering van de veiligheid met significante risico's op letsel.<br /> <br /> Zoals jullie allen weten is de aanleg van de nieuwe Noordlus sinds 2006 geen verbetering geweest voor de coureurs, misschien wel voor het publiek die tijdens de races de coureurs 4-5 keer meer voorbij zien komen dan voorheen. Het is algemeen bekend dat de coureurs uit de MotoGP en World Superbikes maar ook de nationale coureurs zich overwegend negatief hebben uitgelaten over het feit dat de aanpassingen een aantoonbare verslechtering zijn geworden met als logisch gevolg dat de kathedraal van de motorsport zeker niet meer zo populair is. Jullie hebben ongetwijfeld ook de overweldigende reacties vernomen over het in 2010 aangepaste gedeelte van de Ruskenhoek, snel en vloeiend, waar Assen ooit bekend om stond.

<p><strong>1.</strong> De eerste bocht, de Haarbocht is uiteindelijk niet geworden zoals in de eerste ontwerptekeningen is voorgesteld. Deze bocht is haaks en haalt er z&eacute;&eacute;r veel snelheid uit wat zonde is want coureurs en publiek houden van snelle bochten. Wat betreft veiligheid is dit na de Strubben statistisch gezien de bocht met de meeste valpartijen en dat is niet zonder onverklaarbare reden.</p> Voornamelijk aan de start van de races kan er uit op gemaakt worden dat deze bocht de veiligheid zeker niet bevordert omdat men allemaal tegelijk onder een veel te krappe ideale lijn de bocht in wilt met als gevolg dat er een soortement van opstopping ontstaat.<br /> &nbsp;<br /> <strong> 2.</strong> Vele collega coureurs klagen met name over de nieuwe Strubben die vanaf de tweede helft van de bocht weer rechtuit is dus technisch gezien niet eens klopt en daarmee dus ook statistisch gezien veruit de meeste valpartijen veroorzaakt van alle bochten waardoor onnodig gevaar en letsel wordt teweeg gebracht.<br /> <br /> <strong> 3. </strong>De Ossenbroekenbocht, de lange doordraaier, is een bocht waar je niets mee kan als coureur zijnde, het lage toerental blijft hangen tot de bocht uitmondt in het traagste gedeelte van het circuit, de Strubbenbocht.<br /> <br /> <br /> Mijn ontwerpvoorstel is een relatief simpele en goedkope oplossing waardoor het voor ons maar ook het publiek weer zoveel leuker wordt om op Assen te mogen racen:<br /> &nbsp;<br /> <strong> 1.</strong> De Haarbocht: &nbsp;een strook asfalt aan de binnenkant van de bocht over een lengte van +/-80 meter met op het breedste punt een extra 6-7 meter, de verkanting wordt doorgetrokken naar binnen.<br /> <br /> <strong> 2.</strong> De Ossebroekenbocht: een strook asfalt aan de binnenkant van de bocht over een lengte van +/-120 meter met op het breedste punt een extra 5-6 meter, de verkanting wordt doorgetrokken naar binnen.<br /> <br /> <strong> 3.</strong> De Strubbenbocht: deels verlenging van de bocht, extra baanvlak van 10 meter breed, +/- 180 meter lang, de verkanting wordt verhoogd naar 10% waardoor een kombocht ontstaat.<br /> &nbsp;<br /> <p> Onder dit artikel is een foto bijgevoegd om jullie een indruk te geven van de aan te passen bochten. <br /> <br /> De Racesport.nl redactie heeft de reactiemogelijkheid geopend waar jullie een reactie kunnen geven op mijn plannen.</p> <br /> Met sportieve groet,<br /> Arne van den Hoek.<br /> <br /> <br /> (Het adres van Arne van den Hoek is bekend bij de redactie) <p>&nbsp; </p> <p> <iframe src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FOVERIG%2FAlgemeen%2Fingezonden-brief-verbeterplan-tt-circuit-assen%2Ftabid%2F156%2FiNews_ID%2F28695%2FDefault.aspx&amp;send=false&amp;layout=standard&amp;width=450&amp;show_faces=true&amp;action=like&amp;colorscheme=light&amp;font&amp;height=80&amp;appId=113101315456026" scrolling="no" frameborder="0" style="border: none; border-image: initial; overflow-x: hidden; overflow-y: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe></p>