Het IDM Superbike kampioenschap 2011 werd afgesloten op de Hockenheimring. Voor RAC Racing coureur Barry Veneman was dit ook de laatste IDM race uit zijn motorsportcarrire. Door een groot oliespoor op de baan, kon er op zondag pas in de middag gereden worden en werd er n Superbike race afgelast. Veneman eindigde zijn laatste IDM race op de zevende plek. Teamgenoot Van Ginhoven sloot het IDM seizoen op de Hockenheimring af met een elfde plek.
Op een kletsnat circuit ontstond een groot oliespoor, toen gastrijder Tim Baral tijdens de warm-up ronde voorafgaand aan de eerste IDM Superbike race niet door had dat zijn machine olie lekte, en daar nog even mee doorreed. Door de regen verspreidde de olie zich snel en kon er niet meer op de baan gereden worden. Na een grote schoonmaakactie ging de pitstraat opnieuw open, maar het bleek al gauw dat het nog te gevaarlijk was om te rijden. Hierdoor werd de eerste Superbike race afgelast. <br /> <br /> Pas om 15.00 uur was de baan weer schoon en veilig, en kregen de coureurs plotseling het bericht dat ze konden gaan rijden. Voor Veneman werd dit de laatste IDM race uit zijn motorsportcarrière. Veneman startte de race vanaf de zesde plek en kwam op de zevende positie over de finish. RAC Racing rijder Ghisbert van Ginhoven moest meerdere plekken inleveren. De BMW coureur vertrok van de negende plek en eindigde de laatste race van het IDM seizoen op de elfde plek.<br /> <blockquote><strong>Barry Veneman</strong>: ÒDit was mijn laatste wedstrijd in het IDM kampioenschap. We hebben niet meer getest voor dit weekend, maar het ging vrij goed. De beide trainingen verliepen zonder problemen en ik kon vanaf de zesde plek op de grid aan de race beginnen. Toen ik voor de eerste race de baan op reed, had ik meteen al door dat het spiegelglad was en ging bijna onderuit. Het oliespoor op een natte baan zorgde voor heel veel onduidelijkheid en vertraging. Uiteindelijk hebben we als rijders besloten om niet te gaan rijden en is de eerste race afgelast. De race die we uiteindelijk gereden hebben bestond maar uit 15 ronden. Dat was jammer want het was een leuke race. Ik zat een tijdje achter Altendorfer, waar ik niet gemakkelijk voorbij kwam. Toen ik daar eenmaal langs was kon ik wat tijd goed maken en ben ik uiteindelijk zevende geworden. Een mooi nummer! Natuurlijk had ik willen winnen en dit seizoen beter af willen sluiten, maar dat zat er niet in dit weekend dus ben ik tevreden met mijn resultaat. In Assen tijdens de Race of the Champions ga ik mijn motorsportcarrière als coureur afsluiten en ik ga er een mooie show van maken!Ó</blockquote>
<blockquote><strong>Ghisbert van Ginhoven: </strong>ÒMijn eerste kwalificatietraining ging goed. Ik zat lekker in mijn ritme, reed prima rondetijden en sloot de training af op de tweede plek. Helaas wist ik die tijd in de tweede kwalificatietraining niet meer te verbeteren, waardoor ik terugzakte naar de negende plek. Jammer genoeg kwam de eerste race te vervallen en was het de hele dag onduidelijk wat er zou gaan gebeuren. Toen ik nog aan het eten was kreeg ik ineens het bericht dat we om 15.00 uur zouden starten en dat was het al bijna. Hierdoor had ik geen goede voorbereiding en helaas ging de race ook niet zoals ik had gehoopt. Met de start verloor ik meteen een aantal plekken. Tijdens de race kreeg ik wat problemen met mijn rem, maar gelukkig kon ik wel gewoon doorrijden. Ik kwam slecht op tempo en er zat helaas niet meer in dan een elfde plek. Ik had deze laatste IDM race van het seizoen graag beter afgesloten want er zat zeker meer in. Ik ben als negende in het klassement geëindigd en dat is beter dan vorig jaar. Ik kan er tevreden mee zijn, maar weet ook dat we over genoeg snelheid beschikken om hoger te eindigen. Volgend jaar ga ik dan ook voor meerdere podia en minimaal een top 5 positie in het eindklassement!<br /> <br /> <strong>Evert Slager</strong>, Teammanager RAC Racing: ÒOndanks dat we niet getest hebben op dit circuit, gingen we het raceweekend prima van start met een tweede en een vierde trainingstijd. Helaas konden we dit resultaat niet voortzetten en eindigden we de kwalificatietrainingen met een zesde en een negende plek op de grid. De racedag verliep door de vele olie op het circuit chaotisch. Mede door de stress en onduidelijkheid die dit met zich meebracht was de racevoorbereiding niet goed. We hebben het IDM seizoen afgesloten met een zevende en een elfde plek en dat is niet iets waar we als team tevreden over mogen zijn. Het was voor RAC Racing een bewogen jaar. De zware val van Jordy Prins, meteen aan het begin van het seizoen op de Lausitzring, hakte er behoorlijk in. Ondanks deze moeilijke periode hebben we het seizoen als team redelijk goed af weten te sluiten. Volgende week rijden we in Assen, waar Barry tijdens de Race of the Champions afscheid zal nemen als coureur. We hopen hier een mooi spektakel van te maken om ons vervolgens weer te richten op het 2012 seizoen. Voor dit seizoen wil ik alle sponsoren van RAC Racing hartelijk bedanken en ook alle teamleden wil ik hierbij bedanken voor hun inzet en het harde werken tijdens het afgelopen seizoen!Ó<br /> </blockquote>