Nadat Rob Hakvoort beide stratencircuits aan zich voorbij liet gaan heeft SWPN-SRTK afgelopen weekend met beide coureurs deelgenomen aan een dubbele ONK wedstrijd op het circuit van Oschersleben (Duitsland)
De eerste kwalificatie werd onder zonnige omstandigheden gereden. Rob Hakvoort kon voor de eerste keer met zijn nieuwe veringspakket de strijd aan, helaas had het team te veel tijd nodig om de motor goed afgesteld te krijgen met een voorlopige teleurstellende 14e startplaats als resultaat. Alle hoop werd gevestigd op de tweede kwalificatie waarin Hakvoort de top 10 binnen wou dingen. Ook voor William Hommersom liep deze training niet zoals gehoopt. Hij had zowel aan de voor als aan de achterzijde problemen met de grip en sloot deze eerste kwalificatie af met een 15e startplaats. <br /> <br /> De tweede kwalificatie werd helaas verreden in de stromende regen waardoor de tijden, en daarmee de startposities, niet meer verbeterd konden worden. William Hommersom voelt zich als een vis in het water en komt deze natte training tot een 6e plaats. Teamgenoot Hakvoort ondervind veel problemen met de grip en wat er ook geprobeerd word hij kan geen tijden draaien en komt tot een 11e plek in deze training. Achteraf bleek de bandenspanningsmeter welke gebruikt werd de verkeerde waarde aan te geven waardoor er bij team Hakvoort met een te lage bandenspanning werd gereden met als gevolg dat het profiel tijdens het rijden werd dichtgedrukt.<br /> <br /> Al snel werd duidelijk dat beide wedstrijden op zondag in de stromende regen verreden zouden worden. De start van beide heren in de eerste wedstrijd is goed en ze weten een aantal posities te winnen. Na mooie gevechten en knappe rondetijden weten Rob Hakvoort en William Hommersom respectievelijk als 7e en 9e over de streep te komen.<br /> <br /> Ook de 2e wedstrijd over 12 ronden wordt in de stromende regen verreden. Al snel weet Hakvoort een goed tempo te draaien met Hommersom in zijn kielzog. Halverwege de wedstrijd weet hij zich los te rijden en een gat te slaan naar zijn achtervolgers. In deze wedstrijd weet hij wederom een 7e plek te behalen, William Hommersom komt als 8ste over de meet.<br />
<blockquote><strong>Rob Hakvoort:</strong> "Dit hadden we even nodig. Een 7e plek is nog steeds niet de positie waar ik wil rijden maar het is goed om te zien dat we op eigen kracht weer dichter bij de top komen. De eerste kwalificatie pakte eigenlijk niet zo uit als gehoopt en zo hadden we alle hoop gevestigd op de tweede kwalificatie. Helaas begon het daarvoor erg hard te regenen en konden we de tijden niet meer verbeteren en zo zou ik vanaf een teleurstellende 14e startplaats de wedstrijd moeten starten. Ondanks dat ik rijden in de regen fantastisch vind lukte het me niet om mee te komen tijdens de tweede kwalificatie. Wat we ook probeerde aan de vering en afstelling, elke bocht gleed mn achterkant onder me vandaan met uitaccelereren. In de warm-up smorgens, in de regen, kwam ik zelfs niet verder dan een 56’er en nadat we een nieuwe regenband hadden gestoken kwamen we erachter dat onze bandenmeter kapot was waardoor ik constant met een te lage bandenspanning had gereden. In de eerste wedstrijd had ik een goede start en kon gelijk een paar plekken winnen. Het duurde een aantal ronde voordat ik weer vertrouwen in de band kreeg, dit was echt een wereld van verschil, maar uiteindelijk kon ik 48’ers draaien. Dat waren tijden die ook de man op de 3e plaats reed. Na een mooie inhaalrace kwam ik als 7e over de finish, mijn beste resultaat van dit seizoen. Ik ging de 2e wedstrijd met veel meer vertrouwen in en dat bleek ook, ik kon uiteindelijk naar 46’ers toe en wist me wederom na een gave inhaalwedstijd naar een 7e plek te rijden. Ik wil mijn team bedanken voor het optimisme en doorzettingskracht dit weekend en ook de aanwezige sponsoren bedankt voor jullie komst en de gezelligheid"<br /> <br /> <strong>William Hommersom:</strong> "de eerste training verliep moeizaam. de afstelling kregen we niet goed voor elkaar waardoor de grip matig was. voor de kwalificatie hadden we wat aanpassingen gedaan maar het gat naar de kopgroep bleef te groot. dt resulteerde in een 15de startplaats. de tweede kwalificatie was nat en in de regen ging het gelukkig een stuk beter! na wat ronden te hebben gereden gingen we steeds harder wat uiteindelijk een mooie 6de tijd werd. een mooi uitgangspunt voor de wedstrijd. in de laatste extra vrije trainingn hebben we nog een kleine schuiver gemaakt maar de schade was gelukkig nihil. De eerste wedstrijd had ik een moeizame start, waardoor ik in het gedrang kwam, en het stuur mij compleet uit de handen gereden werd! hierdoor was ik de aansluiting kwijt en kon ik moeilijk naar voren komen. ik heb de race met een mooi gevecht afgesloten op een 9de plaats. In de tweede race had ik een hele goede start! we zaten er direct goed bij alleen kon ik het tempo van de kopmannen niet bijhouden. ik werd door een paar rijders ingehaald waarna ik halverwege weer een inhaal race begon! het was een spannende wedstrijd met mooie gevechten en uiteindelijk een nette 8ste plaats. voor de omstandigheden waar we in zaten ben ik tevreden over dit weekend. ik wil mijn team, sponsoren en aanhang bedanken voor het gezellige weekend!"<br /> </blockquote><br />